פרישתם של הנסיך הארי והדוכסית מייגן מהארמון בבריטניה הכה בהלם את תושבי הממלכה ואת העולם כולו. פרשנים רבים דיברו על המזג החם של הארי ולא הוציאו מכלל אפשרות שצעד הפרישה נעשה בפזיזות ובהחלטה של רגע.

למרות זאת, חשיפה מעניינת בתקשורת האנגלית, שלא זכתה לכותרות בישראל, יכולה ללמד כי מדובר בצעד מתוכנן ומחושב. הארי ומייגן לא רק שלא נהגו בפזיזות, אלא נהגו באחריות לאורך כל הדרך. בחשיפה התגלה כי כבר לפני מספר חודשים פנו הארי ומייגן למשרד הקניין הרוחני בבריטניה ורשמו את המותג ״Sussex Royals״, התואר שקיבלו מהמלכה לרגל נישואיהם, כסימן מסחר מתוך מטרה להגן על מאה מוצרים שבבעלותם. עד היום שימש התואר ״Sussex Royals״ את הארי ומייגן בעיקר למטרות צדקה, אך עתה נראה כי ייעשה בו בקרוב גם שימוש מסחרי.

על פי עיתון "הסאן", המוצרים אשר בבעלות הזוג ושעליהם נרשם סימן המסחר מגוונים וכוללים בין היתר אומנות, חומרי לימוד, ספרים, מגזינים, עלונים, לוחות שנה, פוסטרים וגלויות. כמו כן, רשמו הארי ומייגן קו אופנה הנושא את שם המותג ובו בין היתר: מכנסיים, חולצות, מעילים, בגדי ספורט ואפילו כפפות ובנדנות. 

רישום סימני המסחר כצעד מקדים לפרישה מלמד כי הארי ומייגן הבינו את הפוטנציאל הגלום במוניטין שלהם והחליטו למנף אותו באמצעות רישום סימני מסחר. משמעות רישום סימן המסחר כשמו כן הוא - מסחרי. באמצעות רישום שם המסחר מבטיח רושם הסימן כי לא יהיה ניתן לשווק מרצ'נדייז (סחורות) או לספק שירותים הנושאים את סימן המסחר. ההיגיון לכך הוא פשוט. מוניטין הוא נכס שנרכש במשך שנים ארוכות, לעיתים רבות לצד עבודה קשה ולכן אין סיבה שמישהו אחר ייהנה ממנו. כך כאשר הארי ומייגן רשמו סימן מסחר על המותג ״Sussex Royals״, לא ניתן יהיה לשווק מוצרים הנושאים זאת ללא אישורם.

על פי התקשורת האנגלית המותג מוערך בשווי מאות מיליוני ליש"ט ולכן ברור למה החליטו הזוג לרשום את המותג טרם פרישתם מבית המלוכה.

אך לא הכל ורוד. על פי "הגרדיאן הבריטי", בית המלוכה שוקל להגיש התנגדות לסימן המסחר "Sussex Royals" כיוון שזהו תואר שהעניקה המלכה לזוג הצעיר ביום חתונתם. לא ברור האם זהו צעד של נקמה, או שמה החשש כי שימוש בשם התואר יוזיל את התואר ואת בית המלוכה כולו.

הכותב הוא בעלים של משרד עורכי דין המתמחה בדיני קניין רוחני