ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט על מינוי שרים למשרדים מהם נאלץ להתפטר עקב הגשת כתבי האישום: השר צחי הנגבי ימונה לשר החקלאות בנוסף לתפקידו כשר לשיתוף פעולה אזורי, השר אופיר אקוניס ימונה לשר העבודה והרווחה בנוסף לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה, סגנית השר ציפי חוטובלי תמונה לשרת התפוצות (לא ימונה סגן במקומה במשרד החוץ), וסגן השר משולם נהרי ימונה לסגן שר העבודה והרווחה במקום תפקידו כסגן שר במשרדי הפנים ופיתוח הפריפריה.

שרת התפוצות החדשה, ציפי חוטובלי, מסרה בתגובה: "אני מודה לראש הממשלה נתניהו על המינוי. כשרת תפוצות אקדם את מדיניות הממשלה, שיהודי כל הקהילות וכל הזרמים ירגישו בבית בישראל. אפעל להדק את הקשרים בין מדינת ישראל לכל אחינו ואחיותינו בתפוצות. אני רואה חשיבות עליונה לפעול יחד עם מנהיגי כל הקהילות במאבק בגל הגואה של האנטישמיות בעולם".

השר אופיר אקוניס מסר בתגובה: "מודה לראש הממשלה על הבעת אמון מקצועית ואישית. משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הוא מהחשובים שבמשרדי הממשלה שמעניק שירותים חיוניים לאזרחי ישראל ואני מתכוון לפעול בו למען כל אזרחי ישראל - באשר הם". עוד הוסיף אקוניס שעם אישור הממשלה ייפגש במיידית עם הנהלת המשרד ועובדיו, ויפעל לטיפול מהיר בסוגיות העיקריות שעומדות על סדר היום החברתי של מדינת ישראל.

כזכור, ח"כ דוד ביטן הודיע ביום שישי שעבר כי בשל הביקורת שהשמיע בג"ץ על מינוי השרים בממשלת המעבר, הוא מוותר על המינוי הטרי כשר החקלאות. "חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן", ציין ביטן בהודעתו.

נתניהו הודיע על מינויו של ח"כ ביטן לשר החקלאות, אך מאז חלה שורה של עיכובים. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דרש לא להסתפק בהצבעה טלפונית על המינויים, ולקיים דיון בממשלה. זאת, לטענתו, כדי שכל השיקולים והקשיים שעשויים להתעורר לאור הביקורת הציבורית על המינוי של ביטן, על רקע המלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום על עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, יובאו בחשבון לפני ההצבעה על המינוי.