ממשיך לייצר כותרות: ח"כ יאיר גולן, מספר 7 ברשימת העבודה-גשר-מרצ והאלוף במילואים, הודיע כי הוא מתנגד לפסילת התמודדותה של ח"כ היבא יזבק מהרשימה המשותפת על ידי ועדת הבחירות המרכזית. ח"כ גולן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לא נוח לי לקרוא את דבריה של יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית. בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם. כי בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק".

ח״כ אופיר כץ (הליכוד) הגיב לעמדת גולן על אפשרות פסילתה של ח"כ יזבק: "ההתבטאויות של יאיר גולן מקוממות בכל פעם מחדש, אך לקרוא לתמיכה במחבלים מתועבים שגבו חיים של עשרות קורבנות חפים מפשע דבר שהוא 'לא נוח' זה שיא חדש. היבא יזבק תומכת לאורך שנים במחבלים ומרגלים שפגעו קשות במדינת ישראל ותושביה, מקומה מחוץ לכנסת ישראל". גם חבר הכנסת יואב קיש ממפלגתה תקף חריפות את יזבק בעמוד הפייסבוק שלו: "היבא יבזק כינתה את המחבל המתועב קונטאר "הלוחם השהיד", ומצאה לנכון לפרסם בעמוד הפייסבוק שלה תמונה של המחבלת דלאל מוגרבי שרצחה 35 ישראלים, ביניהם 12 ילדים עם טקסט שבו כתבה בין היתר 'מצדיעה להתנגדות הנשית'. תומכת טרור שכזו צריכה להיות בכלא ולא בכנסת".

היבא יזבק, צילום מסך
היבא יזבק, צילום מסך

גם ח"כ איציק שמולי מיהר להגיב ולתמוך בהצעת הפסילה. בעמוד הטוויטר שלו שמולי צייץ כי "העתירה לפסילת יזבק מוצדקת ויש לתמוך בה ללא סייג. שופטי בג"ץ כבר קבעו בעבר כי האדרה במחבלים עם דם על הידיים כמו סמיר קונטר מהווה תמיכה בטרור, ולא בפעם הראשונה מתוך מפלגתה. גם תמיכתה, כמו גם תמיכת ומאמצי החקיקה של מפלגתה, בקידום הרעיון של *מדינת כל אזרחיה* חותרים תחת ההכרה במדינת ישראל כביתו הלאומי של העם היהודי. רעיון זה אינו אלא, כפי שקבע השופט אדמונד לוי ז״ל, מסווה למאמץ עקבי להביא לאובדן הלאומיות היהודית וכינונה של מדינת לאום ערבית תחתיה. החוק אינו מתיר התמודדות לכנסת של מי ששולל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובוודאי מי שבדבריו או במעשיו תומך בטרור; מטעמים אלו יש להביא לפסילתה".

בתוך כך, יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן הודיע אתמול כי נציגי סיעתו בוועדת הבחירות המרכזית יתמכו בבקשה לפסול את ח"כ היבא יזבק (בל"ד־הרשימה המשותפת) מלרוץ בבחירות הקרובות. את הבקשה הגישו בנפרד יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר וח"כ אופיר כץ (הליכוד). פורר פנה לנציגי כל הסיעות לתמוך בבקשה, אולם לא קיבל תשובה מנציגי יהדות התורה וש"ס, ומיהר לפרסם תגובה חריפה בה אמר כי “למי שהיה במתח - הדיל של יהדות התורה עם המפלגות הערביות חי וקיים. העיקר שוועדת הכספים תישאר בידי ח"כ גפני בתמיכה משותפת של טיבי וביבי." ח"כ משה גפני אמר בתגובה לדברים כי “חברי מפלגת ישראל ביתנו, מהראשון שבהם ועד האחרון, מפיצים שקרים השכם והערב, שבינם לבין העובדות אין דבר וחצי דבר. אנחנו מאסנו, הציבור מאס".

ממפלגת בל"ד נמסר בתגובה: “החלטת כחול לבן לתמוך בבקשת הפסילה של ח"כ היבא יזבק מוכיחה שוב שמדובר במפלגת הליכוד ב’, שהיא אינה שונה ממנה בשום עניין עקרוני ושהיא נגררת אחריה במסע הדה־לגיטימציה של הציבור הערבי ונציגיו. כחול לבן טוענת שהיא שומרת על הדמוקרטיה, אך מסתבר שצריך לשמור על הדמוקרטיה מפניה. כמו כן, מסתבר שכל מה שאמרנו בבל"ד על כחול לבן הוא נכון, ואין מדובר באלטרנטיבה לנתניהו אלא בצד השני לאותו מטבע. אנחנו ניאבק נגד הפסילה ונגד הפוסלים, למען דמוקרטיה לכולם וצדק לכולם".
בתוך כך, בצמרת העבודה־גשר־מרצ יוחלט היום האם לתמוך בבקשת הפסילה של ח"כ יזבק, משום שנציגי מרצ בוועדת הבחירות מתנגדים לבקשה.