מחאות בלבנון: ראש ממשלת לבנון היוצא, סעד אל-חרירי, אמר היום (שני) כי ארצו זקוקה להקמת ממשלה בהקדם, על מנת להימנע מקריסה כלכלית. הדברים נאמרו על רקע התחדשות העימותים בין כוחות הביטחון לבין מפגינים סמוך לפרלמנט בבירה ביירות ביומיים האחרונים, זאת, במסגרת הפגנות מחאה אלימות המתרחשות ברחבי המדינה. 



המפגינים ירו זיקוקים לעבר בניין הפרלמנט, ואנשי הביטחון במקום הגיבו בהתזת מים כאמצעי לפיזור ההפגנה. במקביל, כוחות הביטחון במדינה התייחסו לדיווחים מיום ראשון, על כך שבעימותים בביירות נעצר עיתונאי אמריקאי שהעביר תיעודים מביירות לעיתון "הארץ". בהודעה נמסר, כי מנגנוני הביטחון התחקו אחר התיעודים והצליחו לאתר את המיקום של העיתונאי שמחזיק באזרחות אמריקנית, ומתגורר באזור עין מריסה בביירות. בחקירתו אמר העיתונאי שהוא עובד באופן עצמאי. חקירתו נמשכת.

עיראק: מפגינים ניתקו את הבירה מהדרום

בתוך כך, כלי תקשורת בעיראק דיווחו היום (שני) כי מפגינים אלימים ניתקו את בגדד מהדרום, בכך שביצעו חסימות כבישים, ביניהם גם גם הכביש המהיר המחבר בין הבירה לבין מחוזות הדרום, במסגרת מה שהם מכנים "תוכנית ההסלמה". המפגינים דורשים רפורמות ונאבקים נגד השחיתות הפושה בארץ הפרת והחידקל. המפגינים הבעירו צמיגים כדי לשבש את התנועה. כוחות הביטחון פיזרו את המפגינים בלב הבירה, והשתלטו מחדש על רחוב מוחמד קאסם בבגדד. מושל מחוז ואסט מדרום לבגדד הודיע על השבתת המוסדות מחשש לשלום הציבור.

הפגנות בעיראק. צילום: רויטרס
הפגנות בעיראק. צילום: רויטרס


במקביל, המפגינים ממשיכים את ההסלמה בנאסריה ונאג'ף, שם הציתו את תמונתיו של מפקד כח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני. בשתי ערים אלה נסגרו רוב המוסדות הממשלתיים. נציגת מזכ"ל האו"ם בעיראק, ג'ינין היניס בלאסכרט, קראה לשלטונות עיראק לעשות מאמצים על מנת להגן על המפגינים בדרכי שלום.