מאיה רוזמן מייעצת למאזינה שירדה לאחרונה רבות במשקל בתכניתה ב-103FM , ומתייחסת לשאלה כיצד לבנות תפריט מאוזן כדי להמשיך בתהליך הירידה במשקל, וגם מסבירה את ההגיון מאחורי שילוב ירקות בתפריט מבלי להוסיף אותם לספירת הקלוריות היומית. 

אני יודעת לבחון משקלים וקלוריות בכל מוצר וסופרת קלוריות באופן יומי, אך אני לא מצליחה להבין איך את ממליצה על צריכה של ירקות ללא הגבלה ושתייה חמה ללא הגבלה. הרי גם הם מכילים קלוריות.
"כשאני מרכיבה את התפריטים אני אכן סופרת את הקלוריות בלב. אך קילו וחצי של ירקות ביום זה 150 קלוריות, זה הרבה אך מעט האנשים שאני מכירה שמסוגלים לאכול כמו שכזו. אני אומרת לעצמי שגם אם יגזימו – לכמה קלוריות כבר אפשר להגיע? כשאני אומרת 'ירקות חופשי' אני לא קוראת לאנשים להגזים בשימוש בירקות. מי שמגזים באכילת קוקוס לדוגמא עלול להגיע לאלפי קלוריות. באכילה מוגזמת של ירקות כמה כבר אפשר להגזים? הערך הקלורי שלהם שולי".

הבנתי.כשאני אוכלת סלט אני סופרת כמאה קלוריות יחד עם שמן זית. מה לגבי שתייה חמה? נס קפה זה 20 קלוריות עם קצת חלב.
"צודקת אבל שתייה חמה, במיוחד בצירוף חלב, היא משביעה ונשארת בקיבה הרבה זמן. לכן לא כואב לי על המאה קלוריות האלה".

אני אוהבת לספור כדי לדעת במידה וארצה לגוון בתפריט. למרות כל החישובים והכושר הגופני שאני עושה - אני עדיין לא מצליחה לרדת. בגיל 21 ירדתי 23 קילו בדיאטה שאני עשיתי לעצמי. מאז עליתי 5 קילו והיום בגיל 28 המשקל שלי לא משתנה למרות שאני רוצה להוריד עוד 4 קילו. מה עליי לעשות?
"לפי הספירה הנכונה שלך, לכמה את מגיעה?"

יש ימים שאני מגיעה ל-1200 ויש ימים שאני מגיעה ל-900. היה לי סופ"ש חריג בו הגעתי ל-1800 ביום. אולי הגוף שלי כבר השתנה ואני לא יכולה עוד לרדת?
"כשמורידים משקל רב הגוף שלנו משתנה ויתכן שזה משפיע. בממוצע כן היית אמורה לרדת. כדאי לך לנסות לשמור סופ"ש אחד לא לעבור את ה-1200 כדי לבחון אם כן יש ירידה. את גם יכולה להחליף הרכב התפריט  שלך עם חלבונים ופחות פחמימות".

אני אוכלת שתי פרוסות לחם קל עם כף קוטג' כשבאמצע היום אני חוטפת בננה או תפוח. בארוחת הצהריים אני אוכלת סלט ירקות עם טונה או עם חזה עוף במחבת בלי שמן. בחורף אני לוקחת גם מרק ירקות ובערב עוד שתי פרוסות לחם.
"נשמע לי שאת צריכה לשנות. את עושה ספורט ובדרך הזאת גם מתקשה לבנות שריר כשאת צורכת רק בעיקר פחמימות ומעט מדי חלבונים. תחליפי אחד מהפירות ביום ביוגורט ואת שתי הפרוסות לחם בערב תחליפי במנת חלבון. ביצה או חצי קופסת קוטג' או קופסת טונה".

לא אהיה רעבה אחרי אימון ספורט ואזדקק לפחמימות?
"לא. זה מיתוס".