ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי נפגש עם יפה יששכר, אמה של נעמה: "חיבקתי אותה בשם כולכם, ואמרתי לה שכפי שהקרמלין פרסם היום, אני צפוי להיפגש עם הנשיא פוטין ביום חמישי ולדון עמו על חנינה לנעמה. אני מקווה כמוכם לבשורות טובות". ההודעה והסרטון מתפרסמים לאחר שאחר הצהריים נמסר כי נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת נועדו עם אמה של נעמה, ובני משפחה נוספים. 

בתוך כך, הערב דווח בחדשות 13 כי כמחווה מדינית לנשיא רוסיה לקראת שחרור יששכר, בקרמלין ביקשו מראש הממשלה בנימין נתניהו להסדיר את המחלוקות בנושא בעלות, תכנון ובנייה סביב "חצר אלכסנדר" בירושלים, שבו נמצאת משלחת הכנסיה הרוסית. עוד דווח כי הבקשה הרוסית הגיעה עוד לפני תחילת המגעים לשחרור הישראלית שמוחזקת בכלא הרוסי, אך במשך תקופה ארוכה בישראל לא ששו לקבל את הדרישה. כעת, נתניהו שוקל להיענות לה.

מוקדם יותר היום, הודיעו בקרמלין כי פוטין ידון עם נתניהו על חנינה אפשרית לצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה במדינתו. כאמור הפגישה בין השניים תתקיים במהלך ביקורו בישראל של פוטין, לרגל פורום השואה הבינלאומי. בתשובה לשאלה האם הנשיא הרוסי יחון את יששכר, ענה דובר הקרמלין כי לא יתייחס לפרטים נוספים בנושא. בנוסף, פוטין מתכנן לפגוש במהלך ביקורו באזור גם את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

כזכור, אמה של נעמה, יפה יששכר, שבה אמש ארצה מרוסיה. עם נחיתתה אמרה יששכר לכתבים: "הגעתי כי זהו רגע האמת, השבוע אדע מתי נעמה משתחררת". האם הוסיפה כי היא "מאמינה שפוטין יעניק חנינה לנעמה".

"זה שבוע לא קל", הודתה יששכר, "אני רוצה רק לבקש מכל הפעילים של נעמה, אנחנו נכבד את הנשיא, ואני באמת רוצה להודות לראש הממשלה ולחזק אותו, ואני מאוד רוצה לכבד את הנשיא פוטין, אני מאמינה שהוא יחון אותה ויחזיר אותה הביתה כמה שיותר מהר. זו האמונה". את דבריה חתמה באומרה כי "עזבתי בבכי, השארתי אותה שם, ואם לא יהיו הפתעות אני אלך להביא אותה".