יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שלישי) לדבריו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לפיו הוצע לו להתמנות לשגריר תמורת הסרת התמודדות מפלגתו בבחירות, ואמר כי "זה טירוף מוחלט". בנוסף, הוא הבטיח כי לא תתקיים מערכת בחירות נוספת וסירב להתנצל בפני שרת התרבות, מירי רגב, בעקבות העימות מולה בערוץ 13.

האם תטיל את הווטו שלך על הקמת ממשלה של גנץ בתמיכת המשותפת?
"אני רוצה קודם כל להתייחס לסיפורי בן גביר. אתמול שמעתי שהציעו לו להיות שגריר, אני מופתע שנתניהו לא הציע לו להתמנות במקום הנסיך הארי ומייגן מרקל. זה נראה טירוף מוחלט. לגבי השאלה שלך, אני יכול להגיד לך בוודאות שלא יהיו בחירות נוספות. תהיה ממשלה. אני אצטרף אך ורק לממשלת אחדות לאומית. שים לב שההסכמה היחידה שהייתה בין גנץ לנתניהו זה להגדיל את תקציב מימון המפלגות, כנראה שבאמת היו זקוקים לתקציב הזה". 

איך תביא לכך שלא יהיו בחירות נוספות?
"ישראל ביתנו לא תשב בשום קונסטלציה עם תומכי טרור, גיס חמישי. לתת להם לגיטימציה זה דבר בלתי סביר. לכן, אנחנו בנינו מראש קונסטרוקציה, שנקים ממשלה. ואיך? בוא נשאיר את זה... תהיה ממשלה ציונית וליברלית".

בן גביר. "טירוף מוחלט". צילום: יהונתן זלצר/TPS
בן גביר. "טירוף מוחלט". צילום: יהונתן זלצר/TPS
 

האם אתה כולל בממשלה הזו גם את מרצ?
"אנחנו נדאג להקים ממשלה ציונית וליברלית. אני מתחייב בשידור כאן שתקום ממשלה ושלא נלך לסיבוב נוסף. מי שיצביע לליכוד ולכחול לבן מצביע לבחירות רביעיות. שתי המפלגות הגדולות הן אלו שגררו אותנו לסבב נוסף. כל השאר זה תירוצים. אני אמרתי שאם תוקם ממשלה של 65 הם יקבלו בונוס של שמונה מנדטים. אני לא מצפה לנס, אני בדרך כלל מייצר אותם". 

ליברמן הוסיף כי "יש פה כמה פצצות שעומדות לפתחנו. שמענו את הערכת אמ"ן שבפחות משנתיים תהיה פצצה איראנית. יש גרעון בתקציב. בכל יום נוחתות בלוני נפץ מעזה ויש מערכת בריאות שקורסת. יש הרבה דברים לטפל בהם. דרך אגב, שמעתי את התרגילים של סמוטריץ'. אני לא מבין למה הוא מעלה הצעה לסיפוח הבקעה. יש הצעת חוק מונחת, מי שחתום עליה הוא עודד פורר". 

אתה מצטער שלא איחלת שבוע טוב לשרה רגב? אתה רוצה להתנצל?
"אי אפשר מצד אחד כל הזמן לצרוח ולהשתלח באנשים ולצפות שהיחס כלפי אותה הח"כית יהיה כמו כלפי הנסיכה דיאנה. יש פה סגנון של שוק, צווחות והשתלחויות. זה בוכרי, זה שמאלני. כל יום אתה שומע מאותה גברת השתלחויות והיא לא רגילה שעונים לה. צריך להעמיד בן אדם במקום ולהגיד לו בפנים מה שאתה חושב עליו. אני חושב שגם בדיעבד זה היה הכרחי". 

אז אתה לא מצטער?
"ממש לא".