לפני כשנה התחתנתי, ומיד אחר כך התברר שאבי חולה בדמנציה. אמא שלי מתקשה לטפל בו והפסיקה לתפקד ולעשות פעולות בסיסיות בבית. האחים שלי בורחים מאחריות, ואני מוצאת את עצמי חיה סביבו כל הזמן. הדבר מעיב על חיי, ויש לי ייסורי מצפון על השארת ההורים שלי לבד בתוך המצב הקשה. מה דעתך? 
“ייסורי המצפון שלך לא מועילים לך, ובטח שלא להורייך. עשית בחירה ברורה לוותר על חייך ולהקדיש אותם לאחרים. עושה רושם שאת סובלת מסינדרום ‘הקדוש המעונה’ – את רוצה להיות הכי טובה בעיני עצמך ועל כן ממהרת לתת מעצמך כמה שיותר לסביבה, אבל מה נשאר לך? במקום לשגשג ולטפח את החיים שלך את עובדת סביב העזרה לאחר, גם כשזה בא על חשבונך. שבי עם בעלך ותחליטו ביחד על מספר שעות בשבוע שאותן את מקדישה לטיפול בהורים שלך, וביתר הזמן תחליטי שאת מתעסקת בבניית התא המשפחתי. לצורך העניין את יכולה להחליט על חמש שעות שבועיות שבהן את הולכת עם אמא לסופר, לוקחת את ההורים לרופא, יושבת איתם לכוס קפה בבית, ומסדירה את עניין החשבונות. מעבר לזה אני ממליץ לך לקחת מחברת ובכל ערב לכתוב שלושה דברים טובים על עצמך שלא קשורים לקשר שלך לאחרים, ובכך להפסיק להיות קורבן של הנסיבות, ולהבין את הערך העצום שלך. אני מאמין שעם עבודה פנימית עמוקה תוכלי לראות תוצאות”.
 

אני בן 43 ולפני כעשרה חודשים הכרתי אישה מדהימה. כשהקשר ביננו התחיל היא הייתה בתחילת תהליך להפוך לאם יחידנית. דבר הוביל לדבר, היא עצרה את הכל, והתחלנו לתחזק את הקשר שלנו. הכל קורה כל כך מהר, ובאחרונה היא אמרה שהיא שוקלת להמשיך בתהליך בכדי להפוך להיות אמא. אני מאוד מבולבל, מה עליי לעשות בכדי לשמר את הקשר הזה?
“מגיל 35 הסיכויים להרות באופן טבעי הולכים ופוחתים בצורה משמעותית, ועל כן עושה רושם שזוגתך היא אישה הגיונית, שמנסה לעשות הכל בכדי להצליח להגשים את חלומה להיות אם. בגלל שלא ביצעת בחירה אמיתית ונקייה אתה נמצא במערכת יחסים עם ‘פצצה מתקתקת’. הרי אם תקום בבוקר ותגיד לעצמך שזו האישה שלך, אתה תוך שנייה תהפוך מאחד שנקלע לסיטואציה לאחד שחי אותה, ותוכל לעשות עם זוגתך את הילד שהיא כל כך כמהה לו. זוגתך עוברת תהליכים מאוד לא פשוטים, פיזית ונפשית גם יחד, ואתה יושב על הגדר ולא מקבל החלטה.

תחשוב אילו תחושות קשות היא מרגישה בשעה שהיא מנסה להביא ילד, אבל כשהיא מקיימת יחסים עם בן זוגה היא חייבת לעשות את זה רק עם אמצעי מניעה. אתה תפסיד ככה או ככה, ועל כן אני חושב שטוב יהיה אם תשאל את עצמך אם אתה בוחר לחיות עם האישה הזו. אם כן, תפנה אליה, תתנצל, ותגיד לה שאתה רוצה לבחור בה כאמא לילדים שלך. בהצלחה”. 

פתחתי עסק חדש לאטרקציות לאירועים. איך אוכל לקדם אותו כשאין לי הרבה כסף לפרסום ולשלטי חוצות בעיר שבה אני מתגורר?
“קודם כל חשוב מאוד שתזכור שעולם הפרסום הוא אכזרי ברמות בלתי ניתנות לשיעור. אתה חייב לדעת ששלטי חוצות לא מייצרים לך מכירות, הם רק מחזקים יותר את המודעות המיתוגית של העסק. מעבר לזה העסק שלך רחב מדי, גנרי, ולא ספציפי. עסקים גנריים סופם למות, ואתה חייב לחשוב על מיתוג אחר שיעזור לך להתקדם יותר, ולהגיע לקהל יעד מתאים. תהיה ממוקד, תביא זוויות חדשות, ותהפוך את העשייה שלך למרתקת יותר.

בשלב הבא חשוב שתבין שאם אין לך תקציב זה לא באמת משנה כמה כסף תשקיע בשילוט או ברשתות חברתיות. אני באופן אישי הייתי הולך על שיטה אחרת: פונה לכל מי שאתה מכיר וממש חוזר למקורות, מבקש מהם מספרי טלפון של שלושה אנשים, ומתחיל לייצר רשימת לקוחות. בשלב הבא תשלח לכולם דף נחיתה עם הפרטים שלך, תבקש שיזינו תאריכים של ימי הולדת, ותתקשר להציע להם שירות. ככה, אם לצורך העניין הבת שלי עתידה לחגוג בת מצווה בחודש ספטמבר, כדאי שתתקשר אליי כמה חודשים מראש בכדי להזכיר לי לארגן דברים שאני צריך לאירוע. במידה שתרצה לעבוד עם אולמות אירועים תהיה חייב לחשוב על משהו שמייחד אותך משאר נותני השירות. הרי כולם משלמים סכום מסוים לאולם, אז מה מיוחד בך? זכור שאנשים מתחברים לאנשים, ועל כן תגיע לפגישות עם בעלי האולמות באותנטיות. תן להם להכיר אותך, ומשם תבנה דרך פעולה מתאימה”.