בזק פרסמו היום (שלישי) את דוח מצב האינטרנט בישראל לשנת 2019. הדוח, שבוצע במדגם של כ-1,400 מרואיינים בני שמונה עד 12, סוקר מגמות שונות הקשורות לפעילות הגולשים הישראלים באינטרנט. כאמור, כ-6.6 מיליון ישראלים גולשים באינטרנט, כאשר בכל בית מורידים קבצים בנפח של כתשעה ג'יגה ליום. 27% מהבתים בישראל חכמים וכ- 24% מהגולשים חוו מתקפת סייבר.

אפליקציית וואטסאפ ממשיכה להחזיק בתואר האפליקציה הפופולרית ביותר, עם 91% שימוש בקרב כלל הגולשים, עלייה של שני אחוזים לעומת שנה שעברה. אחריה נמצאת פייסבוק עם 81% ואינסטגרם - עם 52% השנה לעומת 48% בשנה שעברה. אפליקציית טיק טוק, שהפופולריות שלה ממשיכה לעלות בחודשים האחרונים, השיגה רק שישה אחוזים בקטגוריית הפופולריות.

במקביל, פייסבוק ממשיכה לבסס את מעמדה כרשת קהילתית ופחות אישית. מהסקר עולה כי הגולש הישראלי חבר ב-16 קבוצות בממוצע בתחומים שונים - 33% מהקבוצות בתחום ההומור, 21% בתחום האוכל ו-28% בתחום הטיולים. הרשתות החברתיות גורמות לנו להרגיש חלק מהקהילה, אך במקביל מכניסות לנו הרבה מתח ותחושת החמצה.

שליש מבני הנוער הודו כי הם בודקים את כמות הלייקים שלהם אחת לכמה דקות. עוד עולה מהנתונים כי 59% מהם חשים אכזבה ו-28% חשים תסכול במידה וכמות הלייקים שלהם נמוכה. כמו כן, הם הודו כי 60% מהם מעלים תמונות ורודות יותר מהמציאות בפועל. 

95% מההורים מודאגים ממצב בו ילדיהם ייפגעו ברשתות החברתיות, כאשר הפגיעה ממנה ההורים מפחדים יותר מכל היא הטרדה מינית (86%) ושיימינג (77%). שלוש רבעי מהם הודו כי הם מחטטים בוואטסאפ של ילדיהם. עם זאת, חלה ירידה של תשעה אחוזים בחשיפת בני הנוער לשיימינג בשנה החולפת - כאשר המספר עומד על 33% מהנערים והנערות. 

המקצוע הנחשק ביותר בקרב הילדים הישראלים הוא כוכב רשת, ובשנה החולפת 55% מהם ייצרו תוכן והעלו אותו לרשתות לפחות פעם בשבוע. 82% מבצעים רכישות באינטרנט, וצמיחה משמעותית חלה בכל התחומים שנבדקו. תחום נוסף שחל בו שינוי הוא השימוש בתחבורה השיתופית. מהנתונים האחרונים עולה כי 30% מהתל אביבים משתמשים בתחבורה כזו מהסוגים השונים, בעוד ששיעור השימוש בשאר המדינה עומד על כ-16% בלבד. מספרים מעניינים נוספים שמוזכרים בדוח רלוונטיים במיוחד למערכת הבחירות - מחצית מהנוער הישראלי שינה את דעתו הפוליטית בעקבות חשיפה למידע ברשתות