אני סובלת מאוסטיאופורוזיס והייתה לי בעיה במערכת החיסון ורופא המליץ לי תוספי מזון. זה עזר לי מבחינת הזיכרון אך האם תוספי מזון גורמים לעלייה במשקל? אומגה 3, ויטמין C, אבץ וכד'?
"אומגה 3, ויטמין C ואבץ לא גורמים לעלייה במשקל. מה שגורם לעלייה במשקל זה האוכל שאת אוכלת. ספרי לי מה את אוכלת ביום ממוצע?"

אני אוכלת בבוקר שתי פרוסות לחם שעורה, חביתה וסלט ירקות בשילוב יוגורט וריקוטה ולעיתים גם טופו. בצהריים אני אוכלת שלוש כפות קינואה ושלוש כפות כוסמת. עם יש לי ירק אני משלבת. לחלבון אני לוקחת עוף או הודו. בימי שישי אני גם אוכלת סלמון. בערב אני כמעט ולא אוכלת. לעיתים אוכלת קוואקר עם צ'יה או גרעיני דלעת. שכחתי לציין שאני צורכת גם תוסף אבקת חלבון של ספורטאיים.
"את אוכלת מעט ולא צורכת מספיק סידן. היוגורט עיזים עם הריקוטה מגיע אולי ל-700 מיליגרם סידן. נשמע שרמת החלבון שלך מצוין ואני לא כל כך מצליחה להבין למה עלית במשקל. את אוכלת מעט לפי מה שאת מתארת כאן. אולי הפחתת גם בפעילות הגופנית".

אני מתעמלת אך לא עושה אירובי. אני עושה הליכות ומתאמנת מכשירים.
"נשמע שהתפריט שלך בריא מאוד. אולי בסוף שבוע את מתפרעת".

אולי.
"אז תקפידי. חוץ מזה אל תעשי שום שינוי. לגבי הסידן תוסיפי עוד קצת".

כשנשקלתי ורציתי לדעת מהו ה-BMI שלי גיליתי שבמהלך שנה עליתי במשקל מ-65 ל-69. יש קשר אולי למסת עצם?
"אחת הדברים שמפחיתים אוסטיאופורוזיס הם הפעלת משקל וכובד על העצמות. יש כל מיני חוגים לבניית עצם שמפעילים כוח על עצמות. לאנשים בעודף משקל הסיכון לחלות באוסטיאופורוזיס הוא נמוך יותר מאשר של נשים ברזון יתר. אם עלית 4 קילו בשנה, את סך הכל אוכלת 100 קלוריות מיותרות ליום. את צריכה להקפיד טיפונת והכל יסתדר לך".