ח״כ לשעבר, יעל דיין, מאושפזת במצב קשה כשהיא מורדמת מונשמת ביחידה לטיפול נמרץ כללי בעקבות התקף קוצר נשימה קשה כתוצאה ממחלת נפחת הריאות (copd) ממנה היא סובלת.

מחלת ה-COPD הינה מחלה דלקתית כרונית שנובעת בעיקר מעישון כבד", מסביר ד"ר סטרובין דניאל, מנהל מכון הריאות בית חולים אסותא אשדוד. "התסמינים העיקריים הם שיעול וקוצר נשימה. מדובר במחלה שהיא מחמירה לאורך זמן ולכן יש חשיבות לאבחון המוקדם. כיום קיימים טיפולים תרופתיים שמפחיתים את התחלואה ותמותה ומשפרים את היכולת התפקודית של החולה. בשנה האחרונה נכנסה לישראל תרופה נוספת חדשה בשם טרלג'י המשלבת שלוש תרופות במשאף אחד". בישראל חיים כ-70 אלף חולים במחלה.

דיין בת ה-80, בתם של שר הביטחון לשעבר, משה דיין ז"ל, ורעייתו רות, ואחותו של הבמאי אסי דיין ז"ל, נבחרה לראשונה לכנסת בשנת 1992 מטעם מפלגת העבודה, ובין היתר כיהנה כיו"ר הראשונה של הוועדה לקידום מעמד האישה, והביאה לחקיקת החוק למניעת הטרדה מינית.

יעל דיין עם אמה רות, ניצן הורוביץ ועמיר פרץ. צילום: דוברות העבודה-גשר-מרצ
יעל דיין עם אמה רות, ניצן הורוביץ ועמיר פרץ. צילום: דוברות העבודה-גשר-מרצ

היא כיהנה כחברת כנסת למשך שלוש קדנציות. ובשנת 2002 קיבלה את תואר "יקירת קהילת הלהט"ב". לקראת בחירות 2003 נבחרה במקום לא ריאלי בפריימריז במפלגת העבודה, ועברה למרצ, אך לא הצליחה להיבחר מטעמה לכנסת. בשנה זו עברה לפעילות מוניציפאלית בעיריית תל אביב, כיהנה כיו"ר מרצ תל אביב וכסגניתו של ראש העיר, רון חולדאי.

בשנת 2008 עברה לרשימתו של חולדאי, "תל אביב אחת". היא כיהנה כיו"ר מועצת העיר, והייתה האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד זה. בשנת 2013 פרשה מפעילות פוליטית, אך בשנים האחרונות המשיכה לבטא את דעותיה באמצעי התקשורת. בשבוע שעבר, לאחר האיחוד בין מפלגות העבודה, גשר ומרצ, הכריזה על תמיכתה ברשימה המאוחדת.