המחלקה לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב צפויה לשחרר היום (שלישי) הודעה רשמית על המקרה הראשון שנרשם של אזרח אמריקאי שנדבק בווירוס הסיני קורונה והביא אותו למדינה, כך אמר מקור בוושינגטון ל-CNN. 

התפשטות הווירוס המהירה הדביקה עד כה כ-300 אנשים, והרג לפחות שישה חולים. ההתפרצות תועדה עד כה בחמש מדינות, כשעתה ארה"ב הצטרפה לרשימה.  לא ברור האם האזרח האמריקאי שנדבק טייל באזור וואהן הנגוע בסין והיכן בדיוק נדבק במחלה, או האם הדביק אנשים נוספים. 

הדיווחים בארה"ב מצטרפים לאלו בקוריאה הדרומית שדיווחה מוקדם יותר השבוע על מקרה ראשון של הידבקות בווירוס המסתורי המשתולל. מדובר באזרחית סין בת 35 אשר נחתה השבוע בקוריאה, והוכנסה מיד לאחר מכן לבידוד. בתוך כך, הרשויות בבייג'ינג דיווחו על שני מקרים נוספים בהם תועדו חולים הנושאים את הנגיף. בנוסף, בשבוע החולף דווח על שני בני אד0 שאותרו עם הנגיף בתאילנד וכן אדם נוסף ביפן. 

מדענים בריטים העריכו בסוף השבוע כי המשבר נרחב יותר מהדיווחים הרשמיים וכי ייתכן שיש יותר מ־1,700 בני אדם שנדבקו מהנגיף. "סביר שההתפרצות בווהאן של הנגיף החדש גרמה למקרים רבים יותר באופן משמעותי של מחלת נשימה מתונה או חמורה ממה שדווח", נמסר בדוח של המרכז לניתוח מחלות מידבקות בעולם. 

הבהלה סביב המחלה הספיקה להגיע גם לישראל. פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התראיין היום בתכנית איפה הכסף ב-103FM והרגיע את המאזינים: "כל הנדבקים במחלה הגיעו מאזור ספציפי בסין. בארץ אין תנועה גדולה של אנשים המגיעים מהאזור הזה, לכן אין טעם להיערך לקראת הסיטואציה של התפרצות המחלה בישראל כרגע".