הסנאט של ארה"ב התכנס הלילה (בין שלישי לרביעי) כדי לדון בהליך ההדחה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ולשמוע את טיעוני הפתיחה במשפטו. ההתכנסות הייתה סוערת כצפוי ובמהלכה הצביעו חברי המשכן נגד ההצעה לאפשר הצגת מסמכים, ראיות ועדויות, ברוב של 53 מול 47 מתנגדים.

ההליך בסנאט מתנהל על ידי מנהיג הרוב הרפובליקני, הסנאטור מיץ' מקונל, שביקש לזרז את שלב טיעוני הפתיחה בעד ונגד ההדחה. יחד עם זאת, הוא הציע לקיים הצבעה נפרדת על האפשרות לזמן עדים לדיון ההדחה, הצעה עליה אמר מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הסנאטור צ'אק שומר, כי זה "ניסיון טיוח".

הנשיא טראמפ מתמודד עם מספר סעיפים נגדו, הכוללים ניצול לרעה של כח ושיבוש פעילותו של הקונגרס האמריקאי. הסעיף הראשון והמרכזי מתייחס לפרשה שזכתה לכינוי 'אוקראינה גייט', בו נטען כי הנשיא האמריקאי ביקש מנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן ובנו, בחשד לפעילות מושחתת.

כזכור, בית הנבחרים בוושינגטון, בו יש רוב למפלגה הדמוקרטית, הצביע בעד הדחתו של טראמפ במהלך חודש דצמבר, עם רוב של 230 מול 197 שהצביעו נגד. על פי ההערכות, הסנאט, המוחזק בידי המפלגה הרפובליקנית, צפוי לזכות את הנשיא ולדחות את כל ההאשמות נגדו.