בת 36 בהריון שהובאה הלילה (רביעי) על ידי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים, התמוטטה בכניסה לחדר הלידה, ונכנסה למצב של מוות קליני. לאחר ולמרות מאמצי החייאה אינטנסיביים וממושכים - נקבע מותה. צוות מיילדות בכיר של בית החולים הציל את התינוק בניתוח קיסרי מיידי - תוך כדי ביצוע ההחייאה והוא מטופל כעת בפגיית בית החולים.

מבדיקה ראשונית שלאחר המוות עולה כי ככל הנראה מדובר בקרע במוצא אבי העורקים, שארע עובר או תוך הגעתה לבית החולים. מהדסה הר הצופים נמסר כי "צוות בית החולים עוטף את המשפחה בשעה קשה זו, לרבות עובדת סוציאלית הנמצאת לצידם, ונותן את כל התמיכה האפשרית במקרה כל כך קשה זה. המקרה דווח כמקובל למשרד הבריאות. כל צוות הדסה משתתפים בצער המשפחה".

לפני כשלושה שבועות אירעה טרגדיה נוספת בחדר הלידה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, כשיולדת כבת 40 נפטרה מסיבוך פתאומי שאירע במהלך הלידה. התינוקת יולדה בדחיפות ומצבה טוב. מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי "נאלצנו לקבוע את מותה של היולדת לאחר מאמצי החייאה ממושכים ולמרות טיפול מיידי משולב של מיטב המומחים בביה״ח". בחודש מאי, התרחש אירוע דומה, כאשר יולדת בת 32 נפטרה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שעברה לידה מוצלחת, בזמן שהייתה בשבוע ה-40 להריונה.