בית משפט השלום בתל אביב קיבל לאחרונה תביעת ליקויי בניה שהגישו בני זוג נגד חברת הבניה שמכרה להם את דירתם. השופט קבע כי ליקויי הבניה בדירה הם באחריותה הבלעדית של החברה, והוסיף כי עבודות השיפוץ שביצעו הדיירים בדירה לאחר קבלתה אינן קשורות לליקויים שנמצאו בה.

לפי גרסת בני הזוג שיוצגו על ידי עורך דין צבי שטיין מרמת-גן, הם התקשרו עם החברה הקבלנית בהסכם לרכישת דירה בספטמבר 2012. עם כניסתם לדירה הם גילו בה ליקויי בניה ורטיבויות, פנו לחברה בבקשה לתיקון הליקויים אך ניסיונות החברה לתקנם לא צלחו.

על כן בני הזוג הגישו תביעה נגד החברה באמצעות עורך הדין צבי שטיין מרמת-גן וביקשו שהיא תשלם להם את עלות תיקון הליקויים בהתאם לחוות דעת של מהנדס מטעמם, בתוספת פיצוי על דיור חלופי ועוגמת נפש.

חברת הבניה טענה כי הדיירים אחראים לליקויים בדירה
מנגד, חברת הבניה טענה כי רוב ליקויי הבניה בדירה נגרמו על ידי עבודות שיפוץ שביצעו בני הזוג בדירה לאחר שנמסרה להם. החברה הוסיפה כי לפני מסירת הדירה לרוכשים בוצע בה סיור שבו נערך פרוטוקול שכלל את הערות הרוכשים ביחס לליקויים והן טופלו כנדרש. 

עוד נטען כי בני הזוג חתמו על פרוטוקול מסירה עם קבלת החזקה בדירה ואישרו כי כל הערותיהם טופלו לשביעות רצונם.

הצדדים הסכימו למינוי של מהנדס כמומחה מטעם בית המשפט שיכריע במחלוקת ביניהם. המהנדס קבע בחוות דעתו כי עלות תיקון הליקויים בדירה שמצויים באחריות חברת הבניה מסתכמים בתוספת 30% עלות לתובעים ומע"מ בסכום כולל של 60,460₪.

רוצים לדעת יותר על ליקויי בניה? לחץ/י כאן

עבודות השיפוץ אינן קשורות לליקויי הבניה בדירה
השופט ציין כי המומחה לא קבע בחוות דעתו שעבודות השיפוץ שביצעו בני הזוג בדירה פוטרות את החברה מאחריות לתיקון הליקויים. על כן נקבע כי דבריו של המומחה תואמים את עדותו של בעל הדירה שלפיה עבודות השיפוצים לא קשורות כלל לליקויים בדירה.

השופט הבהיר כי החברה לא זימנה לעדות עובדים שנכחו בדירה במועדים הרלבנטיים שלפני מסירתה וכי מנהל התפעול שהעיד בפני בית המשפט מעולם לא היה בדירה. לפיכך, השופט קיבל את טענתם של בני הזוג שיוצגו על ידי עורך הדין צבי שטיין וקבע כי האחריות לתיקון הליקויים היא של חברת הבניה.

השופט קבע שחברת הבניה מיצתה את זכותה לתקן את הליקויים
הוחלט כי חברת הבניה מיצתה את זכותה לתקן את הליקויים לאחר שהדיירים פנו אליה מספר רב של פעמים וצוין כי גם לאחר שביצעה בדירה תיקונים נותרו בה ליקויי בניה רבים. על כן, השופט פסק כי בקביעת סכום הפיצוי לבני הזוג יש להוסיף לעלות התיקונים שקבע המומחה תוספת בשיעור של 30%. סה"כ סכום הליקויים שנפסק 60,460 ₪.

השופט קיבל את טענותיו של עורך הדין צבי שטיין שייצג את בני הזוג, וקבע כי עקב ליקויי הבניה הם סבלו מאי נוחות ונגרמה להם עוגמת נפש. על כן נפסק כי חברת הבניה מחויבת לפצותם על עוגמת הנפש שנגרמה להם בסך של 14 אלף שקלים. 

השופט הוסיף כי לצורך ביצוע התיקונים בדירה הדיירים יאלצו לפנות את דירתם למשך 10 ימים ולכן חברת הבניה חויבה לשלם להם גם הוצאות דיור חלופי עבור תקופה זו.

בנוסף, חייב בית המשפט את החברה הקבלנית לשלם לתובעים את ההוצאות שהוציאו עבור מהנדס מטעמם, החזר התשלום ששילמו למומחה מטעם בית המשפט, את אגרת בית המשפט ובנוסף, שכ"ט עו"ד בסך של 19 אלף שקלים. סך כל חיובי פסק הדין מסתכמים ב-115 אלף שקלים בקירוב.
הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לליקויי בניה LawGuide