הגברת סלומה זואבישווילי, נשיאת גאורגיה, הגיעה אל מוזיאון ידידי ישראל לאירוע הוקרה לכבודה בשיתוף שגרירות גאורגיה, במעמד שרת התרבות והספורט מירי רגב. ד"ר מייק אוונס, מייסד המוזיאון וחבר בוועדה המייעצת של הנשיא טראמפ, העניק לנשיאה את פרס ידידי ישראל בשל מאבקה באנטישמיות בארצה והחלטתה לפתוח משרד תרבות משותף לישראל וגאורגיה בירושלים.

הנשיאה הגיעה לביקור במטרה להשתתף בפורום השואה הבינלאומי החמישי, יחד עם מנהיגים רבים נוספים. מאז החלו היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגאורגיה ב-1992, שתי המדינות פעלו רבות למען חיזוק הקשרים ביניהן. במשך השנים, נחתמו בניהן הסכמים רבים הנוגעים לענייני הביטחון והאסטרטגיה, תיירות כלכלה ועוד.יצויין כי  גאורגיה הינה המדינה השמינית שהכריזה על הקמת משרד דיפלומטי בירושלים. בנוסף, גאורגיה מתגאה באלפי התיירים הישראלים הפוקדים אותה מידי שנה ובתייריה המגיעים לישראל וכן בקהילה הגאורגית המתגוררת בישראל.

אל האירוע הגיעו גם שגריר גאורגיה לאשה ז'בניה, אושיית התקשורת מארק לוין, שלמה מור יוסף מנכ"ל רשות ההגירה והאוכלוסין, ז'ק בר מנכ"ל טמפו, מני בניש ויגאל עמדי קונסולי הכבוד של גאורגיה בישראל, איש העסקים רמי לוי, אריה לייסטון יועצו של שגריר ארה"ב בישראל ועוד. האירוע אף הועבר בשידור חי לקהל התומכים של ידידי המוזיאון, המונה כ-68 מיליון עוקבים בכל רחבי העולם.

סלומה זואבישווילי, נשיאת גאורגיה, אמרה במעמד קבלת הפרס: "לגאורגיה וישראל יש ערכים משותפים. בגאורגיה מעולם לא היתה אפליה על רקע גזע או דת. מאחר שהדת תמיד איחדה אותנו, אנו מקבלים באופן מוחלט את היהודים בגאורגיה. נלחמנו יחדיו בהזדמנויות שונות, התמודדנו עם אימפריות עוינות. יש לנו הבנה הדדית וכבוד הדדי. הקשר בינינו לא רק היסטורי אלא דומיננטי גם בימים אלו, יהודים גאורגים משמרים את התרבות הגאורגית לצד התרבות הישראלית. עוד הוסיפה כי ״אומותינו מתמודדות עם אתגר זהה, הרצון לריבונות, שמירה על הביטחון והמאבק בטרור. אני נעזרים בתמיכתה של ארה"ב המסייעת לנו בשמירה על חירותינו וריבותינו. יש לנו עתיד משותף, הודות לעברנו, אנו יודעים כי אין שום דבר עליו לא נוכל להתגבר, לאחר ששרדנו לאורך ההיסטוריה." 

"קבלת הפנים המתקיימת הערב היא בסמוך לציון 75 שנה לשואה. מדובר במפגש היסטורי המציין זיכרון נורא לצד התקומה ואת השואה לצד הגבורה. האירוע במוזיאון ידידי ישראל כשמו כן הוא, לפאר את מדינת ישראל. הגיעו מנהיגות ומנהיגים מכל העולם ובזמן זה מרחפת נשמת עפה של הלכידות האנושית כולה.

על אף הרוחות האופטימיות לצערנו האנטישמיות והגזענות לא נעלמו מן העולם לאחר השואה הנוראה ושחרורם של מחנות ההשמדה. האנטישמיות עדיין קיימת ומתבטאת במלוא כיעורה נגד ישראלים ויהודים בעולם. קיימת אנטישמיות חדשה שהיא רכה יותר, אך בפועל היא לא פחות מסוכנת, שנאת ישראל מבית היוצר BDS, הפועלת להחרמת מוצרים מישראל, ספורטאים ואומנים", אמרה השרה מירי רגב.

עוד הוסיפה השרה: ״אני מזמינה את שר התרבות והספורט שלך להיות אורח הכבוד שלנו בעת פתיחת משרד התרבות המשותף שלנו. אני מאמינה שדרך קידום התרבות, שיתוף הפעולה בין המדינות יגדל, ומספר התיירים לישראל יגדל כמו גם מספר התיירים לגאורגיה".

גם ד"ר מייק אוונס, מייסד מוזיאון ידידי ישראל, הגיב לאירוע ואמר: "אחת המטרות החשובות של מוזיאון ידידי ישראל היא תמיכה במאבק באנטישמיות ולחימה בתנועת ה-BDS. בתוך חמש שנים, קהילתנו גדלה בצורה מטאורית, ומונה כיום כ-68 מיליון תומכים, המהווים שגריריה של ישראל בכל העולם." עוד הוסיף אוונס כי "אנו פועלים לחיזוק מעמדה של ישראל וקידום יחסיה עם שאר מדינות העולם. כחלק מפעילות זו, המוזיאון מוקיר מנהיגים ברחבי העולם הודות להישגיהם ולתמיכתם במדינת ישראל והעם היהודי, כמו ידידתנו הנשיאה סלומה."

מוזיאון ידידי ישראל נפתח לפני כ-5 שנים, והוא מספר את סיפוריהם של ידידי ישראל הגיבורים לאורך הדורות, מאז ועד לימים אלה אשר הביעו את תמיכתם ברעיון הציוני, בעם היהודי ובמדינת ישראל. המוזיאון מציג עשרות מיצגים בטכנולוגיות המתקדמות מסוגן בעולם, ביניהן מייצגים מתחלפים שלכל אחד מאפיינים כמו מסכי מגע, אלמנטים אור קוליים וטכנולוגיות אור המכוונות לפי תנועות המבקרים. מגיעים למוזיאון כ-100,000 מבקרים בשנה, ובין באיו משלחות דיפלומטים מכל העולם, מנהיגים, תיירים, חיילים ומפקדים וידוענים רבים מהארץ ומהעולם.