נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (חמישי) עם יפה יששכר, אמה של נעמה הכלואה בכלא הרוסי. בסיום הפגישה אמר פוטין לתקשורת, כשהיא לצדו, כי "אכן נפגשתי עם אמה של נעמה. זה ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי עמדת ראש הממשלה. כל זה נלקח בחשבון בקבלת ההחלטה. היום תבקר את נעמה האחראית על שמירת זכויות האדם ברוסיה. אמא של נעמה מאוד מרגשת ותומכת בבת שלה. אמרתי לה ואגיד עוד פעם שהכל יהיה בסדר".

יששכר, מצדה, אמרה לכתבים כי היא "אופטימית. הוא לא הודיע על תאריך יעד לשחרור אבל אמר כי הוא יחזיר לי את נעמה. נתניהו פעל מאחורי הקלעים". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הביע סיפוק רב מאמירתו של הנשיא פוטין לגבי שחרור נעמה יששכר, ומודה לו על נכונותו. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי "ההתקדמות המשמעותית התאפשרה בזכות היחסים הקרובים והאישיים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא פוטין. ראש הממשלה שוחח עם הנשיא בנושא כשבע פעמים. יחד עם שיחות ראש המל"ל – השניים שוחחו מול הרוסים כ-20 פעמים בנושא מאז שנעמה נאסרה".

בפתח פגישתם של פוטין ונתניהו אמר ראש הממשלה כי "אני רוצה לקבל בברכה את ידידנו הגדול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שרה ואני שמחים לארח אותך בביתנו כאן בירושלים ולהודות לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים והמדינות ואת השלום והיציבות באזור. ברוך בואך לירושלים". פוטין השיב לו - "אני רוצה להודות על ההזמנה. אנחנו עובדים עם ראש הממשלה באופן קבוע והביקור בישראל נקבע מזמן". הוא הוסיף כי "בטוח ששהביקור יסייע לקדם את היחסים. כמובן שיש לנו מטרה גדולה והיא לזכור את קורבנות השואה". בסיום דבריו הודה שנית "לכבוד ראש הממשלה ולרעייתו על ההזמנה להתארח בישראל". 

בתוך כך, גורם לא רשמי במוסקבה אמר אתמול בשיחה עם מעריב כי ייתכן שהחנינה ליששכר תובא במהלך יום חמישי, או בשישי לאחר תום ביקורו. בעקבות הידיעה על העברת חצר אלכסנדר הירושלמית לידי רוסיה, התייחס העיתון הרוסי היוקרתי Kommersant לנושא ופרסם ידיעה נרחבת, המבוססת על הפרטים שהובאו לראשונה "במעריב". על פי גורם מדיני בכיר, חצר אלכסנדר מהווה חלק מחבילת המחוות שישראל הכינה לקראת הביקור הרשמי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

אתמול, יממה לפני הביקור של פוטין, הגיעה לישראל משלחת רוסית בכירה, שכללה את השגריר הרוסי בישראל ובכירי הממשל הרוסי, בהם סגן שר החוץ, סגן שר הכלכלה, סגן שר החינוך, סגן שר העבודה והרווחה, סגן ראש קרן הפנסיה הרוסי וסגן ראש המכס הרוסי. השר להגנת הסביבה וירושלים, ח"כ זאב אלקין, קיבל את פניהם וקיים עמם ישיבת הכנה ממושכת.

במהלך הפגישה, נחתמו שני הסכמים בין המדינות - הסכם אימוץ (שהדיונים לגביו נמשכו כעשור) ופרוטוקול שיתוף הפעולה בין משרדי החוץ של שתי המדינות. בפגישה נדונו סוגיות רבות במערכת היחסים בין המדינות, בהן קידום הסכם אזור סחר חופשי וסוגיות שיתוף הפעולה הכלכלי והיקף הסחר בין המדינות, המסתכם בכ־5 מיליארד דולר בשנה, 

במהלך הפגישה, עדכן השר אלקין עדכן את עמיתיו הרוסים על אודות צעדים והחלטות ישראליות במספר סוגיות הקשורות לנכסי הכנסייה הרוסית בישראל ודרכי ניהולה, בעקבות דיאלוג שנוהל בנושא זה בחודשים האחרונים בין ישראל לרוסיה. גורמים בירושלים טוענים, כי השיח סביב נכסי הכנסייה הרוסית מתקיים במסגרת עסקת החנינה לנעמה יששכר. לפי הערכות במוסקבה, ההחלטה להעניק חנינה לצעירה הישראלית כבר התקבלה וכעת זה עניין של זמן.