בבג"ץ מתקיים בימים אלה דיון בעתירה שהגישו חסידי סאטמר המועמדים לשירות ביטחון, אך אינם מכירים במדינה ומבקשים פטור טרם תחילת הליכי מיון לשירות צבאי. לטענת העותרים, על פי הוראת הרבנים שלהם, המתנגדים לקיומה של מדינת ישראל, נאסר עליהם להתייצב בלשכת הגיוס אפילו לזמן קצר. לפיכך, הם מבקשים לקבל פטור מטעמי מצפון־דת. לטענתם, מדיניות הצבא היא לא לבחון את הבקשות לפטור מצפון בטרם הגיע המלש"ב לגיל 18 והשלים את כל הליכי הגיוס. לטענתם, לאוכלוסיות אחרות מאפשר הצבא הקפאת הליכי הגיוס עד לסיום בחינת הפטור. 

גורם המצוי בפרטי התיק: "מה עשו כל החבר'ה של נטורי קרתא עד עכשיו? למה לא היו המון עתירות עד עכשיו? מתברר שמגיל צעיר כל מי שבקהילה הזאת פשוט מתחיל מסכת של ביקורים אצל פסיכולוגים ופסיכיאטרים מגיל 5־7, כדי לבנות תיק רפואי נפשי. בגיל 16־17 כבר יש לו תיק של עשור עם דיווחים על בעיות נפשיות, וככה הוא מקבל פטור מסיבה נפשית". 

עו"ד שמואל הורביץ המייצג את העותרים מסר: "משרד עורכי דין נדב גדליהו ימשיך לפעול למען זכויות לקוחותיו אף מול בג"ץ. הגיע הזמן שלתושבים שוויתרו על זכויותיהם ומתבדלים מהמדינה תינתן האפשרות לבקש לקבל פטור מטעמי דת ומצפון ללא התנאות כלשהם. דרישת צה"ל כי אנשי סאטמר יסיימו את כל הליכי הגיוס בטרם יסכימו לבחון את בקשתם לפטור - היא דומה מבחינת העותרים לדרישה כי יחללו שבת או יאכלו חזיר (כתנאי לבחינת הפטור). ברקע, צה"ל צריך לחשוב האם מעוניין כלל לגיוס אוכלוסייה כזו או לאפשר לה להתגייס אך דרך התנדבות כפי שהוא פועל מול אזרחי המדינה הערביים שאף מתמודדים ונבחרים לכנסת (שלא כמו קהילת סאטמר שאין מי שיגן על האינטרסים שלהם)".

לדבריו, "צה"ל צריך לחשוב האם הוא מעוניין לגייס אוכלוסייה כזו, או לאפשר לה להתגייס דרך התנדבות, כפי שהוא פועל מול אזרחי המדינה הערבים, שאף מתמודדים ונבחרים לכנסת, בניגוד לקהילת סאטמר, שלא מיוצגת בכנסת".

מהפרקליטות נמסר: "תשובת המדינה לעתירה תוגש לבג"ץ כמקובל".