עמותת "מרכז אלה להתמודדות נפשית עם אובדן" קוראת לנצל את פורום השואה הבינלאומי הנערך בימים אלה בישראל כדי להכריז על מהלך לאומי לחיבור וחיבוק לניצולי השואה שעודם בחיים. במרכז אלה גם קוראים לכל המוזמנים לטקס הרשמי היום ביד ושם לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ־בירקנאו לוותר על מקומם עבור שורדי השואה עצמם. בני לייזר ויעלה כהן, מנכ"לי העמותה, אמרו ל"מעריב": "בואם של מנהיגי העולם אסור שיישאר על הנייר בלבד. השנים הבאות הן קריטיות וזה הזמן לחבק את הניצולים שעודם חיים ולהעביר את לפיד הזיכרון לדור הצעיר, בטרם יכבה. לניצולי השואה אין חסינות".

העמותה מטפלת באלפי ניצולי שואה בכל שנה. אחד מהם הוא אברהם רות, בן 91, שורד שואה מהולנד וחבר מרכז אלה. רות ביקש לפנות באמצעות העיתון למלך הולנד וילם־אלכסנדר, אחד המנהיגים שישתתפו היום בטקס ביד ושם, ולומר לו את הדברים הבאים: "ברוך הבא מלך הולנד! אנו, ניצולי השואה מהולנד החיים בישראל, מסתכלים על העבר ועושים חשבון נפש. החלטנו לחיות בישראל, ארץ היהודים, והגענו לכאן כי בזמן המלחמה ממשלת הולנד ובית המלוכה לא הצליחו להגן עלינו. באופן אישי, רוב משפחתי ושתי אחיותיי נרצחו באושוויץ. מאז ועד היום נעשו דברים רבים. אומנם טיפול ממשלת הולנד בניצולים בהולנד ובישראל הינו עדיף על פני רוב יתר ארצות אירופה, במיוחד במזרחה, אבל התיקון עדיין נדרש. 

גם היום, 75 שנים אחרי השואה, מתחדשות תופעות האנטישמיות בהולנד ויש רבים החושבים, שוב, שאין מקום ליהודים בהולנד. אנו מקווים שתדע לעמוד על המשמר ולשמור על כל יהודי ויהודי שחי בהולנד. הולנד לוקחת בשנים האחרונות את האחריות על חטאי העבר ומכירה בהם, תומכת בארגונים כמו מרכז אלה ובפיצויים לניצולים, אבל הדרך עוד רבה. מאז המחקר שהתפרסם על קורות יהדות הולנד בשואה נתגלו עשרות ומאות ארכיונים המאפשרים לכתוב מחדש את תולדות הקהילה. תבענו להקים ועדה שתחקור את הנושא ואנחנו מקווים שתפעל לקדם נושא זה. בנוסף, אנו קוראים לפעולה נמרצת להחזרת הרכוש שמקורו באומנות שדודה ללא יורשים לידי הקהילה היהודית ההולנדית".

מרכז אלה הוקם בשנת 1979 בידי ולמען יוצאי הולנד והיה חלוץ בישראל במתן עזרה נפשית וחברתית לניצולי שואה. במהלך השנים התרחב תחום הפעילות והיום המרכז פתוח לקהל הרחב ומסייע לאלפי אנשים שחוו כאב נפשי, משברי חיים או טראומה, לניצולי שואה ובני משפחותיהם, למשפחות שחוו אובדן פתאומי ולמשפחות שכולות. המכרז זכה ב"עיטור האור" לשנת 2015 מהקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל על פעילות התנדבות ייחודית למען ניצולי השואה.