ההתגוננות נמשכת: הרשויות בסין קראו להימנע מביקור בעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות של נגיף דלקת הריאות המסתורי, כאשר מספר המקרים המעודכן עומד היום (חמישי) על כ-630 נדבקים, מרביתם מרוכזים בווהאן, ומספר הקורבנות עלה ל-17. ארגון הבריאות העולמי קיים אתמול ישיבת חירום, ומדינות רבות מגבירות את ההיערכות בניסיון לצמצם את ההתפשטות. 

בתוך כך, בעיר ווהאן ושכנותיה, המאכלסות למעלה מ-20 מיליון תושבים, הוכרזו הגבלות משמעותיות על התחבורה הציבורית- האוטובוסים והרכבות, ואף תנועת הטיסות היוצאות והנכנסות לעיר. כמו כן, תושבי ווהאן נקראו לצמצם ככל הניתן את הנסיעות מחוץ לעיר, להשתדל להישאר בבתים ולהימנע מהתקהלויות. בנוסף, חגיגות ראש השנה הסיני המסורתיות שתוכננו להתקיים בעיר בסוף השבוע הקרוב בוטלו. מנהל התיירות והתרבות בווהאן אף הודיע כי הוא אוסר על סיורים עד 8 בפברואר ומבטל את כל הטיולים בעיר וסביבתה.

אמש דווח על מקרה ראשון בהונג קונג, של גבר בן 39 אשר הגיע ברכבת מווהאן ביום שלישי עם סימני חום וזוהה כנשא. הרשויות בעיר הכריזו על הקמת שני מרכזי בידוד עבור אנשים הנמצאים בסביבת נשאי הנגיף. בתאילנד הוכפל מספר הנשאים והגיע לארבעה חולים, מקרים בודדים נרשמו אף ביפן, בקוריאה הדרומית ובטייוואן.

סגן ראש ועדת הבריאות הלאומית לי בין ציין אתמול כי הבדיקות העלו שהנגיף ככל הנראה עובר לרוב דרך שיעולים והתעטשויות, ולא פסל את האפשרות שהוא גם יעבור מוטציה שתקשה על ההתמודדות עמו. "אף שאופי ההעברה של הווירוס עדיין לא ברור לחלוטין, יש אפשרות שהוא יעבור מוטציה ויהיה סיכון להתפשטות נוספת", אמר. 

גם בארה"ב מעלים כוננות, לאחר הגעתו של גבר בשנות ה־30 לחייו מהעיר ווהאן שהועבר לבידוד רפואי. בעקבות זאת, המרכז לבקרת מחלות הפעיל מטה חירום, אולם הנשיא דונלד טראמפ ביקש להרגיע את הציבור והבהיר שאינו מודאג. "יש לנו שליטה מלאה על כך", אמר לעיתונאים בדאבוס. "הכל יהיה בסדר".

ועדה בכירה של ארגון הבריאות העולמי התכנסה אתמול בז'נבה, על מנת לקבוע האם המגפה החדשה הינה "מצב חירום לבריאות הציבור ברמה בינלאומית" ולפרסם המלצות, על מנת לזהות את הנשאים ולצמצם את ההתפשטות. עוד לפני כן החלו מדינות רבות לבצע בדיקות לנוסעים מווהאן בנקודות הגבול.