מוחמד אל-עיסא, דיפלומט סעודי ובכיר בארגון האסלאמי הבינלאומי MWL, שמקורב ליורש העצר, מוחמד בן סלמאן, הגיע היום (חמישי) למחנה ההשמדה אושוויץ בפולין כדי להשתתף בטקס הבינלאומי לציון 75 שנים לשחרור האסירים מהמקום, וביצע מחווה מפתיעה כשפתח בתפילה לזכר הקורבנות. 

אל-עיסא אמר כי יפעל לחזק את הקשרים עם קהילות אוונגליסטיות ויהודיות בארצות הברית, בניגוד למדיניות הסעודית שהתנהלה עד היום, וקרא למשלחת בין-דתית, שתכלול נציגים מוסלמים, נוצרים ויהודים, לנסוע לירושלים ולבקר ביד ושם.

האורח המיוחד יבקר במקום בליוויו של ראש הארגון היהודי-אמריקאי AJC, דיוויד האריס, שהצהיר כי "זו המשלחת הבכירה ביותר של מנהיגי דת מוסלמיים שביקרה באושוויץ אי פעם".

בנוסף ישתתף בסיור גם ד"ר מוחמד אל-חוסייני, איש דת שיעי מלבנון המתנגד לחיזבאללה, שאמר כי "הביקור הוא מחווה טובה לכל האנושות, במיוחד מכיוון שהמפגשים עם נציגי בית הכנסת והכנסייה בפולין מבטאים את אמיתות האיסלאם ויחסו לכל הדתות, שכן דתנו האמיתית דוחה את כל צורות האלימות והקיצוניות, במיוחד רדיפות דתיות ופוליטיות".

"הביקור באושוויץ הוא ביטוי של גינוי איסלאמי לפשעי הנאצים בשואה. אלה פשעים נגד האנושות. אנו מסרבים לקבל כל סוג של דיכוי דתי אם זה היה בעבר או בעתיד", הוסיף אל-חוסייני. הקבוצה תסייר במוזיאון להיסטוריה של יהודי פולין בוורשה, וכן בבית הכנסת ובמסגד המרכזי בבירת המדינה.