מירי מסיקה, הראל סקעת, חיים אתגר, עידן רייכל וניקי גולדשטיין – אלה לא רק שמות של ידוענים ישראליים, אלא גם שמותיהם של כל מי שהתארח אתמול בפרק של "הכוכב הבא". אם לרגע חשבתם שאתם בפרק של "דידי בשישי" או משהו בסגנון - אתם יכולים להיות רגועים, זו לגמרי הייתה התחושה.  

בין אורח לאורח, הספקנו לשמוע מספר ביצועים שהיוו את חלקו הראשון של ספיישל עידן רייכל, מהאמנים המוצלחים והמובילים ביותר בתעשייה הישראלית, שהגיע ללוות את המועמדים במיטב להיטיו.

עידן רייכל, צילום: שלומי פינטו, יח"צ
עידן רייכל, צילום: שלומי פינטו, יח"צ

ראשונה עלתה עדן אלנה שביצעה ברגישות אין קץ את "שושנים עצובות" היפהפה, כשהיא שוזרת בין בית לבית משפטים קצרים באמהרית, שפת אמה. הביצוע כצפוי נגע בשופטים עד מאוד והוביל אותה להישג נהדר של 89%. 

ילד הפלא של התכנית, אור עמרמי ברוקמן, ניסה להרים את המסך אחריה אך כשל, כשבחר לבצע את "אם תבואי אליי" הקצבי בעיבוד איטי ושונה מהמקור. נראה כי אור לא הרגיש בנוח עם העיבוד המחודש, מה שגרם לביצוע להישמע מאולץ ומאומץ, והגיע לתוצאה הנמוכה ביותר שלו עד כה. אגב, הדבר לא מנע מהשופטים להמטיר עליו את כל ארסנל המחמאות שקיים, כששירי מקנחת ב "גם אם תשיר ספר טלפונים, אני אתן לך כחול". לעתים אני תוהה אם הם בכלל מקשיבים לביצוע עצמו או יורים מחמאות כי מדובר בג'ינג'י הכובש. קצת איזון לא הרג אף אחד, שופטיי הנכבדים.

לא תופתעו שמה שהוכרז בפרומואים כ"אירוע בלתי נתפס" לכך שאור, מועמד ככל המועמדים, יושב על הכיסא החם – נמשך בפועל דקות ספורות בלבד שכן כצפוי, אוהד שרגאי שעלה אחריו לא הגיע לרף האחוזים והחליפו במושב המלכות. מה שלא היה צפוי הוא ששרגאי ישכח את המילים לקלאסיקה "מכל האהבות" שביצע בעודו ישוב לצד רייכל על הפסנתר לאורך כל השיר, אירוע משונה לכשעצמו. אני חייבת לציין שהיה זה נוגע ללב לראות זמר שמופיע בשגרה על במות ענקיות שוכח את מילות השיר לראשונה בחייו, דווקא בפורמט שכזה. ייאמר לזכותו שהוא התגבר על המעידה בחן וכישרון.

שני הביצועים האחרונים בפרק זכו לשלל מחמאות, הפעם לגמרי בצדק: לואי עלי, המועמד בעל חיוך הקסם נוטף הכריזמה, שר את "שאריות של החיים". שיר שנראה כאילו נכתב עבור עלי, שניצל אותו עד תום כששילב סלסולים מדויקים, בית בערבית והפגין ביטחון על הבמה. לואי נראה רגוע, נהנה ובעיקר נרגש מההזדמנות להופיע עם עידן רייכל – שזיכה אותו באחוזים גבוהים במיוחד. 

אחריו עלתה ילדת פלא נוספת, ללי, אהובתו של אמדורסקי - ששרה את "אם היית רואה אותי" (בעיניי, אחד מהשירים היפים של רייכל). לפני שהתחילה לשיר, שיתפה הזמרת בסיפור אישי לא פשוט על הקשר עם אביה שרק העצים את הרגש שיש בשיר. ללי, ששרה בעברית לראשונה בתכנית, כבשה את פאנל השופטים ובראשם את סטטיק, שהתקשה לעצור את הדמעות בביצוע יפהפה, כמעט ללא רבב.

תראו, אין ספק ש"הכוכב הבא" נבדלת מתכניות שונות לגילוי כישרונות המשודרות בערוצים המסחריים. אם נשווה את הריאליטי המוזיקלי לתכניות מוזיקה אחרות, בישול או ספורט – ב"הכוכב הבא" המנחים מקבלים נפח רב יותר, השופטים הם בין האנשים המדוברים ביותר במדינה והתכנית כולה לובשת פן בידורי רחב לצד הפן המקצועי שלשמו התכנסנו. אבל הפעם, הגזמתם.

מתוך 60 דקות שידור, מצאנו את עצמנו צופים בחיים אתגר שמנסה לגלות מי מהשופטים לא צדיק (מה?!), ניקי גולדשטיין (לא נפרדנו ממך לפני כמה פרקים?) מעביר ביקורת על הפאנל ומעלה געגועים לתכנית והדובדבן שבקצפת- איתי לוי וקרן פלס פשוט נעדרו משולחן השופטים ללא הסבר הולם. אם בדרך כלל נשמר האיזון בין הבידור למוזיקה, הפעם הכף הוכרעה לגמרי לבידור, שהפעם – בקושי העלה חיוך. איזה מזל שהטירלול הזה נמשך שעה אחת בלבד. ונסיים בשאלה קיומית: אחרי שלושה פרקים שהוא נעדר מהמסך, האם איתי לוי זוכר שהוא חלק מהפורמט?