הבורסות באסיה נצבעו באדום במהלך השבוע, על רקע הידיעות על התפשטות וירוס דלקת ריאות שמזכיר את מגיפת ה־SARS. מניות חברות היוקרה הובילו את הירידות, מחשש לפגיעה במכירות בתקופת החגים. ב־HSBC סבורים כי השפעת אירועים כאלו על השווקים בדרך כלל קצרת טווח, ובקרוב המשקיעים יחזרו לעסוק ברווחים ובצמיחה.

חם בדאבוס

מנהיגי העולם התכנסו השבוע בדאבוס שבשווייץ, במסגרת הפורום הכלכלי השנתי שחוגג 50 שנה. כמדי שנה, הם דנו בשלל של נושאים כלכליים בוערים, כאשר בראשם נושא האקלים. נושא אחר שנידון בדאבוס נוגע לחברות האינטרנט, שלטענת מדינות באירופה  הן מצליחות להתחמק מתשלום מס. צרפת הובילה את מהלך המס הדיגיטלי והאחרות אימצו אותו. ארה"ב עשויה לפעול בהתאם, והנושא עלול להתגלות כמלחמת סחר חדשה.

ברקזיט יוצא לדרך

אחרי תקופה ארוכה של מבוי פוליטי סתום בבריטניה, עסקת הברקזיט של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון עושה את צעדיה האחרונים בפרלמנט. כעת, המושכות עוברות אל המלכה אליזבת: חתימתה תכניס את בריטניה למסלול של יציאה מהאיחוד האירופי עד סוף החודש. בינתיים, שר האוצר של הממלכה הצליח לעצבן את הנשיא טראמפ, באומרו שהעסקה עם האיחוד צריכה לבוא לפני העסקה עם ארה"ב.

חוזרים לרוסיה

שוק המניות של רוסיה עשה קאמבק עם עלייה של 40% בשנה שעברה, והוא ממשיך למשוך אליו את המשקיעים הגלובליים גם השנה. המשקיעים מאמינים כי הריביות הנמוכות יותר (הבנק המרכזי הפחית את הריבית חמש פעמים בשנה שעברה), תשלומי דיבידנד גבוהים שמשולמים על ידי חברות בבעלות ממשלתית, וכן השיפור בתרבות העסקית ברוסיה  - תורמים לרמת האטרקטיביות של הנכסים הפיננסיים בתחומה. 

לא רק מלחמת סחר

לפי סקר מנהלי השקעות של בנק אוף אמריקה, המשקיעים המוסדיים רואים בבחירות בארה"ב סיכון גדול יותר מאשר מלחמת הסחר. מאז אמצע 2018, המשקיעים חששו מהאטה בסין ומההשלכות שלה על שאר השווקים. אי־הוודאות סביב הבחירות טרם באה לידי ביטוי בנתונים הכלכליים, אך היא יכולה להשפיע על הצמיחה ועל ההשקעות. בשווקים מסתייגים מהאג'נדה הכלכלית שמוביל המחנה הדמוקרטי, ומנגד, חוששים כי קדנציה נוספת של טראמפ תהיה המשך של "מלחמת הציוצים" שהוכיחה את עצמה כמזיקה לשווקים.