לקראת פרסום עסקת המאה: בכחול לבן טרם החליטו עדיין האם להיענות להצעת נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהזמין את יו"ר המפלגה, בני גנץ, ואת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפגישה בבית הלבן. בצל ההתלבטות במפלגה בנושא, גנץ ימסור מחר ב-19:30 הצהרה מיוחדת לתקשורת.

במקביל, בכחול לבן הקפיאו את כל הפעילויות הפומביות. על חברי הכנסת של המפלגה נאסר להשתתף באירועים פומביים או להתראיין עד לאחר ההודעה הפומבית מחר בערב. בשל כך בוטלו כל ההופעות שתוכננו למחר של חברי כנסת מכחול לבן באירועי שבת תרבות. ההחלטה התקבלה בתום ההתיעצויות קדחתניות שקיימו היום חברי רביעית הנהגת כחול לבן.

גורמים בכחול לבן מעריכים שגנץ ידחה את ההזמנה לבית הלבן בנימוק שמדובר בתרגיל בחירות של נתניהו. הגורמים הגדירו את ההזמנה "מלכודת פוליטית".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס אף הוא לפרסומה הצפוי של עסקת המאה, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "השמיים לא ייפלו אם היא תחכה ל-3 במרץ". הוא הוסיף כי "ביום שלישי הקרוב חייבים להתמקד רק בהסרת החסינות ובהחלת הריבונות על בקעת הירדן, כפי שהתחייב ראש הממשלה".



גורם בכחול לבן אמר בעקבות ההתפתחויות: "ממשיכים בכל הכח בדיוני החסינות. אין כל קשר בין פרסום תכנית המאה לחסינות נתניהו. נמשיך כמתוכנן במהלכים להקמת ועדת החסינות".

אתמול הזמין סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, את השניים לפגישה בבית הלבן. "טראמפ ביקש ממני להעביר הזמנה לנתניהו להגיע לבית הלבן בשבוע הבא, כדי לשוחח על עניינים אזורים ועל האפשרות של שלום באזור. העברתי הזמנה דומה גם לגנץ, והוא קיבל אותה", אמר פנס.


כאמור, הבית הלבן צפוי לפרסם בקרוב את תכנית השלום במזרח התיכון שגיבש ממשל טראמפ. על פי דיווחים בארה"ב, ביום שלישי הבא נתניהו וגנץ יעודכנו בפרטי התכנית, שככל הנראה תכלול הזזה משמעותית של הגבול והחלת ריבונות בבקעת הירדן וביישובים הישראלים לצד הקמת מדינה פלסטינית מפורזת.

נתניהו אמר בתגובה: "קיבלתי את ההזמנה בשמחה, אני מצפה לעבוד עם הנשיא טראמפ בנושא. הצעתי שגנץ יוזמן לאירוע כי זה חשוב שלא נאבד את ההזדמנות ההיסטורית הזו". 

פנס עם נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
פנס עם נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם