רוני דניאל, הפרשן הצבאי של חדשות 12, הביע את דעתו הערב (שישי) בתכנית 'אולפן שישי' על תכנית השלום של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהזמין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, לדון בפרטיה, ואמר כי "זו היא מלכודת של ממש, שנתפרה בין טראמפ לנתניהו".

"לפני כמה שבועות פתאום צץ בעולמנו הסיפור של סיפוח בקעת הירדן" אמר דניאל וציין כי "נתניהו לא העלה שום דבר כזה בעשר השנים האחרונות. כשהוא דיבר על יפוח הבקעה הוא ידע מה יופיע בתכנית ההזויה והשרלטנית הזאת. מה הרעיון פה? נתניהו תופר מזימה שיש בתוכה מלכודת, התפקיד של טראמפ זה לדחוף את גנץ לתוך המלכודת הזו".

רוני דניאל. צילום: חן גלילי
רוני דניאל. צילום: חן גלילי

"הגיע הזמן שנאמר את האמת גם לטראמפ" הבהיר דניאל והוסיף כי "עם כל הכבוד לנשיא ארה"ב, ואני לא מזלזל בידידות בין המדינות, מישהו צריך להגיד לו 'סלק את הידיים שלך מהבחירות בישראל'. כמו שטראמפ לא אוהב שמתערבים בבחירות בארה"ב, שלא יעשה את זה לנו".

בעקבות הביקורת שהביע דניאל, הועלו מספר פרסומים ברשתות החברתיות כתגובה, כאשר גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לא נשאר חייב וכתב כי "רוני דניאל איבד את זה". 

כזכור, סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, נפגש אמש עם ראש הממשלה, בתום פסגת המנהיגים שנערכה במסגרת פורום השואה הבינלאומי, לציון 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ, ואמר כי הנשיא טראמפ ביקש ממנו להזמין את נתניהו לבית הלבן על מנת לדון בפרטי התוכנית, והוסיף כי גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קיבל הזמנה ונענה לה בחיוב. מטרת הפגישה, לפי דבריו של סגן הנשיא, היא "כדי לשוחח על עניינים אזורים ועל האפשרות של שלום באזור ובכדי לשוחח על עניינים אזורים ועל האפשרות של שלום באזור".