יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, התארח היום (שבת) באירוע שבתרבות בחדרה ותקף את תוכנית השלום של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, המכונה "עסקת המאה". "עמדתנו היא כי יש לקיים מו״מ על בסיס פתרון שתי המדינות לשני עמים, עם עיקרון של חילופי שטחים. אנו מתנגדים לכל מהלך חד צדדי", אמר פרץ.

"העיסוק אם לנסוע (לוושינגטון) או לא הוא משני מה שחשוב האם המהלך אמיתי. אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ונשמע כמו ברווז זה ברווז, אין דבר רציני בהצעה מדינית שמוגשת מספר שבועות לפני בחירות", הוסיף.

פרץ אף תקף את ראש הממשלה נתניהו: "הנוכחות שלו יצרה מחנק אדאולוגי כי הוא גרם לכולם לעסוק בו במקום ברווחת העם, אני קורא לציבור לבחור באמת שלו ולחזק את העבודה גשר מרצ".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התארח היום באירוע שבתעתון ברעננה ותקף גם הוא את נתניהו, וכן את כחול לבן: "רה"מ בורח בשבוע הבא לארה"ב כדי לא לעמוד בהתחייבות שלו להחיל ריבונות על בקעת הירדן. במקום לנסוע 2.4 ק"מ לכנסת כדי להעביר ריבונות ישראלית על הבקעה ב-3 קריאות ביום אחד, כמו שבזמנו בגין העביר את חוק רמת הגולן, הוא מעדיף לטוס 9,476 ק"מ לוושינגטון. כדאי שנתניהו יגיד שלום לחסינות וימנע כפייה דתית ורק אחר כך ישכין שלום במזה"ת. 

"אני גם מקווה שמפלגת מזג האוויר הנקראת כחול לבן סוף סוף תחליט האם היא בעד החוק או לא. בכל מקרה, לריבונות על בקעת הירדן יש רוב מוחלט בכנסת. "ישראל ביתנו" כבר הניחה הצעת חוק בנושא ואנחנו נפעל להעברתה מהר ככל האפשר".

אביגדור ליברמן, צילום: אלוני מור
אביגדור ליברמן, צילום: אלוני מור

ח"כ אלי אבידר, ממפלגתו של ליברמן, התארח באירוע שבתרבות בבאר שבע ותקף אף הוא את נתניהו: "נתניהו לא צריך לטוס לארה"ב כי הוא מכיר התוכנית והוא זה שמעכב אותה כבר שנה בגלל כתבי האישום. הוא צריך להישאר לדיוני החסינות, כי אנחנו לא נעצור או נעכב את הדיונים, אפילו לא לשעה".

על העסקה המסתמנת לשחרור נעמה יששכר אמר אבידר: "מעולם לא ראיתי התבטלות והתבזות של מנהיג ישראלי ברמה נמוכה כזאת. להכניס את אמא של נעמה לצילום ממלכתי עם פוטין לטובת קמפיין הבחירות, זו פשוט שכונה. מה שהיה חסר זה שנתניהו יעשה גדי יברקן, ויקבל את פוטין בנשיקות על הרגליים".