פחות מיממה לאחר רעש האדמה שפקד את העיר אלזיג שבמרכז-מזרח טורקיה, נשיא המדינה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי הממשלה ומוסדות המדינה ישתמשו בכל אמצעי אפשרי כדי לאתר ניצולים מרעידת האדמה הקשה, שגבתה את חייהם של 22 בני אדם וגרמה לפציעתם של 1,031 אחרים.

רעש האדמה שפקד את אלזיג היכה בעוצמה 6.8 ובעומק של כעשרה ק"מ, והורגש ברחבי המזרח התיכון, כולל בישראל. ארדואן הגיע לאזור האסון, ואמד מקרוב את הנזקים שגרמה רעידת האדמה. לנשיא התלוו יו"ר הפרלמנט מוסטפא שנטוב וסגנו פואד אוקטאי, כמו גם שרים ובכירים בממשל. סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו דיווחה, כי הנשיא והפמלייה שהתלוותה אליו, השתתפו בהלווית שניים מהרוגי רעידת האדמה.

רעש האדמה הורגש במספר מוקדים שונים ברחבי הארץ, ובמקביל, התקבלו דיווחים באמצעי תקשורת ערבים על כך שהורגש גם בארמניה, גאורגיה, סוריה ובערים ביירות וטריפולי שבלבנון.

שר הפנים, סולימאן סוילו, אמר כי מוקד הרעש היה במחוז אלזיג, כ-550 ק"מ ממזרח לבירה אנקרה. במחוז אלזיג היה מספר הקורבנות הגבוה ביותר, כאשר לפחות 16 בני אדם נהרגו. ארבעה נוספים נהרגו במחוז מלטיה השכן. בנוסף, נפגעו האזורים דיאר באכר, אדיאמאן, באטמאן, קהרמאן מרעש ושאנלי אורבה.

על פי הדיווחים, 1031 פצועים מאושפזים בבתי החולים באזור. השר הטורקי ציין עוד, כי ישנם פצועים נוספים וכי ה"רעד החמור" גרם נזק למבנים. צוותי סיוע נשלחו לאזור מוקד הרעש.

רשויות טורקיה הזהירו את התושבים לא לשוב לבניינים ההרוסים בשל חשש מרעידות משנה. הכוחות שולחים מיטות, שמיכות ואוהלים למוקד הרעש, שם ירדה הטמפרטורה למתחת לאפס.

טורקיה ידעה רעידות אדמה חזקות, כאשר הקטלני ביותר, בעוצמה 7.6, התרחש בעיר איזמיט במערב המדינה, באוגוסט 1999, ובו נהרגו למעלה מ-17 אלף בני אדם. כחצי מיליון תושבים נותרו אז ללא בית. שנתיים לאחר מכן, התרחשה רעידת אדמה בעיר ואן ובעיירה ארסיס במערב המדינה. 523 בני אדם נהרגו.

בעקבות רעש האדמה, פיקוד העורף בישראל פרסם הנחיות כיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה: "השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד. השוהים בחוץ - יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל. השוהים בחוף הים - יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי. הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים".