את הלוגו של חיל החלל החדש שהוקם לאחרונה, אולם האיור עורר מיד ביקורת על כך שהוא דומה מדי לסמל של צי הכוכבים מהסדרה הוותיקה "מסע בין כוכבים".

חיל החלל, הזרוע השישית של הכוחות המשולבים שהוקמה לפי הוראתו של טראמפ במטרה להגן על הנכסים האמריקאיים בחלל, החל לפעול בעקבות האישור של תקציב ההגנה בחודש שעבר. לפני כשבוע הציג חשבון הטוויטר של החיל צילום של מדי ב' של החיילים יחד עם תג היחידה, אולם הוא עורר ביקורת בשל השימוש בצבעי ההסוואה שאינם מתאימים לחלל החיצון.

ביום שישי בערב פרסם טראמפ ציוץ שחשף את הלוגו החדש של החיל, המשתייך למשרד חיל האוויר. "אחרי התייעצויות עם ראשי הצבא הנהדר שלנו, מעצבים ואחרים, אני שמח להציג את הלוגו החדש של חיל החלל של ארה"ב, הזרוע השישית של הצבא המדהים שלנו!", כתב.

אולם גולשים רבים מיהרו להצביע על הדמיון בין הלוגו לבין הסמל שמלווה כבר יותר מחמישים שנה את אנשי צי הכוכבים בסדרה "מסע בין כוכבים", והאשימו את הנשיא בחוסר יצירתיות. ג'ורג' טאקיי, שהשתתף בסדרה המקורית וידוע בביקורת הנוקבת כלפי הנשיא, צייץ: "אממ, אנחנו מצפים לתמלוגים מזה...".

אולם היו גם יוצאי חיל האוויר שמיהרו להסביר כי הלוגו החדש מבוסס על הסמל של פיקוד החלל של חיל האוויר, הגוף שקדם לחיל הנוכחי. ג'ון נונאן, יועץ למדיניות ביטחונית ששירת בחיל האוויר, סיפר כי הוא עצמו ענד את התג בשנת 2005 והודה כי כבר אז צחקו בחיל על כך שהם לקחו את הסמל של הסדרה.

מחיל החלל נמסר בתגובה כי "הסמל מכבד את ההיסטוריה המפוארת של משרד חיל האוויר ואת ההיסטוריה של יכולות החלל הטובות ביותר בעולם", וכי סמל הדלתא שמופיע במרכז הלוגו משמש את חיל האוויר מאז 1942.