עומסי התנועה הכבדים - מנת חלקם של הנהגים בכלי הרכב הפרטיים בצירי התנועה המרכזיים בתל אביב - עלולים להיות רק הקדימון לפקקים גדולים בהרבה. שלושה נתיבים יופקעו לטובת תחבורה ציבורית ברחובות יצחק שדה, משה דיין ושדרות קק"ל, במסגרת הפרויקט "מהיר לעיר".

לפי התוכנית, הפרויקט, הנעשה במשותף על ידי עיריית תל אביב ומשרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, יכלול הכשרת נתיבי ייעודיים לתחבורה ציבורית בלבד. 

נהגים חוששים שהנת"צ ברחוב יצחק שדה, בעלות של כ־19.5 מיליון שקל, עלול לגרום לעומסי תנועה כבדים ביותר, מאחר שבהמשך הרחוב, בצומת מעריב, מתקיימות בימים אלו עבודות הקמת תחנת קרליבך של הרכבת הקלה.

"אין לי בעיה עם נת"צ ביצחק שדה, אבל קודם שיסיימו את עבודות הרכבת הקלה, ואז אפשר יהיה להקים את נתיב התחבורה הציבורית", אמר בחשש נהג, תושב העיר, הנוסע מדי יום בדרך יצחק שדה. ברחוב המסגר, שבו כבר קיים נת"צ, ישנם עומסים כבדים.

 נתיב תחבורה ציבורית נוסף יוקם לאורך רחוב משה דיין, החוצה את מזרח שכונת יד אליהו – מדרום לצפון. ההשקעה בפרויקט מוערכת בכ־5־6 מיליון שקל.

 כיום כבר יש עומסי תנועה כבדים בשעות הלחץ באזור לה גארדיה, והנת"צ עלול להגבירם. הנת"צ השלישי בציר ראשי מתוכנן ברחוב קק"ל בצפון העיר, בהשקעה של כ־25.2 מיליון שקל.

"אני לא מבין מדוע ממהרים להקים נת"צים לפני שמסיימים את עבודות הרכבת הקלה. על הנייר חשוב לעודד תחבורה ציבורית, אבל צריכים חלופות, ובינתיים התחבורה הציבורית אינה יעילה", הוסיף תושב העיר. בתוך כך, בקרוב צפויות להתחיל עבודות בפרויקט "שדרות הקריה", בהשקעה של כ־88.5 מיליון שקל.

הפרויקט הענק יכלול את פיתוח ושדרוג ציר מנחם בגין, את פיתוח המרחב הציבורי, שדרוג התשתיות, הסדרת התנועה והכשרת שבילי אופניים, והוא מתבצע בתיאום עם התקדמותה של נת"ע בעבודות הקמת "הקו האדום" של הרכבת הקלה.

ההערכות הן שבמהלך העבודות המורכבות, שייעשו בשלבים, עלולים להיווצר שיבושים בתנועה באחד מצירי התנועה הראשיים של תל אביב.