האם לוקסמבורג הקטנה עומדת בפני זעזוע גדול? לפי שבועון מקומי, דוח על תפקוד ארמון הדוכסות צפוי למתוח ביקורת חריפה על מריה תרזה, רעייתו של אנרי, הדוכס הגדול של לוכסמבורג, ולקבוע שהיא שולטת ביד רמה בארמון ומציבה דרישות לא פשוטות לאנשי הצוות. 

השבועון אף העריך כי הממצאים עלולים להביא לפרישתו של הדוכס הגדול, שביקר בשבוע שעבר בארץ לרגל פורום השואה הבינלאומי. ראש הממשלה, חאבייר בטל, הנחה את הכלכלן ז'אנו וורינגו לחבר דוח מקיף על התנהלות ארמון הדוכסות, כולל אופן ניצול התקציב השנתי של 11 מיליון אירו וניהול אנשי הצוות. לצורך כך, קיבל וורינגו חדר משלו בארמון, שם הוא עבד בכל יום.

לפי השבועון "The Lëtzebuerger Land", שקיבל הצצה מוקדמת לטיוטת הדוח שאמור להתפרסם בשבועות הקרובים, המסמך מתמקד בדמותה של הדוכסית הגדולה, מריה תרזה (63), בת למשפחה שנמלטה מקובה עם עלייתו של פידל קסטרו ונישאה לאנרי ב־1981.

מהדיווח עולה כי הדוכסית שולטת ביד רמה בארמון ועושה ככל העולה על רוחה, כאשר אף אחד, כולל הדוכס הגדול עצמו, אינו יכול לעמוד מולה. עוד נטען כי אנשי הצוות נדרשים למלא אחרי כל דרישותיה ולהיות זמינים בכל רגע, וכי היא אחראית לפיטוריהם של כשלושים אנשי צוות בחמש השנים האחרונות, שליש מסך העובדים בארמון.

כתב השבועון, פול שול, העריך כי הפרסום יגרום רעידת אדמה בארמון הדוכסות, ואף עשוי לאלץ את הדוכס אנרי לפנות את כיסאו אחרי 20 שנה בתפקיד, לטובת בנו, יורש העצר גיום (38), שצפוי בקרוב להפוך לאבא בפעם הראשונה.