כתב אישום ראשון בעקבות חקירה של יחידת "פלס" של המשטרה ומשרד העבודה, החוקרת תאונות עבודה: פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום ברמלה כתב אישום נגד חוסאם מרעב (27) ואחמד אבו חדיר (32) תושבי ירושלים, בגין גרימת מותו ברשלנות של שי הוי (shi hui), אזרח סיני בן 45 במותו. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ליטל מהלל, חברת צפריר וזוהר שרבט השקעות עסקה בהקמת מבנים למגורים ברחוב ז'בוטינסקי ברמלה. באתר הוצב עגורן צריח נייח אשר הופעל על ידי מרעב ושימש להרמה ושינוע של חומרים וציוד באתר. אבו חדיר עבד באתר כחשמלאי.

ביום התאונה, ה-7 באפריל 2019, הגיע אבו חדיר יחד חשמלאי נוסף, לצורך ביצוע עבודות חשמל בבניין. לצורך העלאת ציוד החשמל לקומה החמישית, בהיעדר מעלית בבניין, החליט אבו חדיר להעלות את הציוד באמצעות העגורן בתוך שק. בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה, העמסת מטען בעגורן צריח, תעשה רק על ידי "עניבן", מי שהודרך ומאומן בשיטות לקשירת מטענים ותלייתם על העגורן, בשימוש באביזרי הרמה ומי שהוסמך להכווין את מפעיל העגורן המכונה "אתת".  

אבו חדיר פנה לאתת מוסמך, ששהה באתר, וביקש ממנו כי יקשור את השק לעגורן וינחה את מרעב במהלך העלאת השק. האתת סרב לעשות כן. לאור זאת, נטל אבו חדיר את מכשיר הקשר של האתת, קשר את השק לעגורן והכווין את מרעב, על אף שאינו מוסמך לכך, על מנת להעלות  את השק. בנוסף, מרעב ואבו חדיר עשו שימוש בשק כאביזר הרמה בניגוד לתקנות הבטיחות.

מרעב הרים את השק באמצעות העגורן, בהתאם להכוונת אבו חדיר ביודעו כי אבו חדיר אינו מוסמך לכך ולמרות שהעגורן לא יכול היה להניח את השק במרפסת הקומה החמישית בצורה אנכית הנדרשת על פי החוק. השניים לא עשו שימוש בפיגום הנדרש לצורך הנחת השק במרפסת, למרות שבבניין היו שני פיגומים מתאימים. באותה עת, בלטו ממרפסת בגובה של 24 מטרים, קורות ברזל. בעת העלאת השק, כשמרעב מפעיל את העגורן ואבו חדיר מכווין אותו, והשק מול מרפסת הקומה החמישית, הושיט החשמלאי הנוסף את ידיו כדי לתפוס את השק.

באותו הזמן עסק המנוח הוי בהכנת והתקנת אבני חיפוי על הקרקע בסמוך לבניין. כתוצאה מפעולותיהם של מרעב ואבו חדיר, אונקל ושרשראות העגורן פגעו בקורות וגרמו לנפילתן לקרקע. אחת הקורות פילחה את הקסדה שחבש המנוח וגרמה לו חבלת ראש אשר הובילה למותו.