כלי טיס של צה"ל תקף הערב (ראשון) עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה והפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר היום.

מוקדם יותר היום נורתה רקטה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. צה"ל הודיע כי זוהה שיגור של רקטה וכתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד.

אתמול בלילה תקף צה"ל יעדים של חמאס בחאן יונס שבדרום רצועת עזה בתגובה לשיגורי הבלונים בשבת לעבר שטח ישראל.
דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדים של ארגון הטרור, ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי בו תשתיות המשמשות לאיסוף.

במהלך יום שבת אותר צרור בלונים אליו חובר ראש נפץ של RPG בשטח פתוח סמוך ליישוב בתחום המועצה האזורית רמת נגב. צרור נוסף אותר בשטח סמוך לצאלים ובשדות של קיבוץ בארי. 

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, אמר: "לשמחתי אלפי המטיילים שמגיעים למדבר היפה שלנו מהווים תשובה פשוטה ונכונה לטרור. זו שבת יפהפייה והציבור מוזמן לבוא לראות ולטייל לאחר ימי הגשם שהיו באזור". 

כזכור, בלון נפץ התפוצץ בתחילת השבוע מעל בית בשדרות. לא היו נפגעים. עיריית שדרות הודיעה כי בעקבות דיווח של תושבים למוקד העירוני על קול פיצוץ באחת השכונות, יצאו כוחות הביטחון והשיטור למקום אך לא מצאו אינדיקציה לסיבת הפיצוץ.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח בסוף השבוע שעבר כי חמאס מסרב להקדיש יותר זמן למתווכים במטרה ליישם את הרגיעה ברצועת עזה, לטענתו בעיקר לאור העיכוב מצד ישראל ביישום סעיפים חשובים לתקופה ארוכה, ולכן פניו להסלמה.

כחלק מההסלמה חזרו פעילים פלסטינים בשבוע האחרון לשגר עפיפוני ובלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל, כאשר ביום שישי בערב אותר ונוטרל צרור בלונים חשוד בשדרות. בלילה שבין חמישי לשישי תקף מסוק קרב של חיל האוויר מטרה בצפון הרצועה, בתגובה לשיגור בלוני נפץ לעבר עוטף עזה.

בדיווח בעיתון הלבנוני נמסר כי גורמים בחמאס זועמים על אי אספקת תחנת הכוח בגז, ודורשים את הגדלת כמות החשמל החיצונית, נוסף לצורך באלטרנטיבה כלכלית שתשפר בקביעות את המצב ברצועה. זאת, ללא צורך במענק הקטארי, המוענק מדי חודש ל־70 אלף משפחות עניות. 

עוד נמסר כי "יחידות לחץ" של הארגון נערכות לחזור לפעילות בשטח ביומיים הקרובים, כשהבולטת בהן היא פעילות "הבלבול הלילי", שמטרתה להטריד את תושבי עוטף עזה באמצעות גרימת פיצוצים והפעלת אזעקות וקולות המדמים מצב מלחמה.