"הבלק-ממבה" כבר לא כאן. 

קובי בראיינט, הכדורסלן שלעג בכל הקריירה המדהימה שלו להליך הדראפט של הביג-שואו, נהרג הערב בקליפורניה, בתאונת מסוק שהיה בבעלותו בשנים האחרונות, עוד מהתקופה בה כיכב בלוס אנג'לס לייקרס. בן 41 היה במותו. קובי נבחר רק בבחירה ה-13 בדראפט ב-1996 בידי הלייקרס. הוא היחיד בדירוג 50 כוכבי הליגה, שלא נבחר בשש הבחירות הראשונות. ב-18 עונות נבחר כאולסטאר.

קובי היה שותף לחמישה תארי אליפות של הלייקרס, וניהל קרב צמוד על הבכורה בתודעה עם שאקיל אוניל, עמיתו לקבוצה. הכדורסלן שהלך באויר, היה השלישי בדירוג קלעי האן.בי.איי. עד סוף השבוע הנוכחי, כאשר לברון ג'יימס שהגיע ללייקרס העונה, עבר אותו בכמות הנקודות, בדרכו להיות מלך הסלים של כל הזמנים. 

קובי היה הכי קרוב להיות הדבר האמיתי שהוא ללא ספק מייקל ג'ורדן. הוא הצהיר על חלומו להיות מייקל, כאשר הגיע לליגה, הוא סיגל את סגנון הקליעה של מייקל, עם הניתור לאחור, פעולה שהקשתה על שומריו למנוע ממנו נקודות. כמו מייקל, הוא גם נבחר לחמישיית ההגנה של הליגה כמה פעמים, כמו מייקל הוא היה גאה בבחירה הזו, יותר מכל נקודה שקלע בקריירה. 

היה הבדל עצום בין נוכחותו על הפרקט, לבין סגנון חייו. אשה אמריקאית האשימה אותו באונס, הוא ניהל קרב משפטי מפרך כדי להוכיח את חפותו. לאחר מכן ניהל קרב על הבית, כדי לשמור על שלמות המשפחה עם אשתו ונסה, איתה הביא ארבע בנות, הצעירה ביניהן נולדה בשנה שעברה.

כסף כמובן לא חסר לו, אבל מאז שעזב את המשחק, הוא התקשה להסתגל לחיים בלי הריגוש של הכדורסל. הוא אף התחיל להופיע במשחקים של 3שלושה נגד שלושה, תחרות שתשולב במשחקים האולימפיים. 

עם פרסום התאונה בה נספה, החלה היסטריה של פרסומים בתקשורת האמריקאית. על פי אותם פרסומים הוא היה טייס מנוסה וצבר אלפי שעות טיסה. בידיעות הראשוניות פורסם כי במסוק פרצה אש, מערכות החירום פעלו, אבל לא מנעו את ההתרסקות, בה נספו בנוסף לקובי, עוד ארבעה נוסעים. 

ביממה הקרובה תפרסם הנהלת לייקרס את פרטי טקסי האשכבה לאחד מהכדורסלנים הגדולים מהחיים שהופיעו במדי המועדון. כבר לא מייצרים כוכבים כאלה בליגה. לכוכבים כיום יש אלמנט או יותר שבזכותם הכדורסלן נכנס להיסטוריה. לקובי הייתה את כל החבילה. 

עכשיו נשארו רק זיכרונות.