הותר לפרסום כי במסגרת פעילות שב"כ ומשטרת ישראל, נחשפה וסוכלה בשבועות האחרונים תשתית ריגול של חמאס רצועת עזה שהפעילה סוכנים, אזרחים ישראלים, בתוך ישראל.

במסגרת הפעילות שנחשפה, עולה כי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס גייסו אזרחים ישראלים, להם משפחה ברצועת עזה, לטובת איסוף מודיעין ביטחוני בתוך ישראל שישמש לקידום פעילות טרור נגד מטרות ויעדים ישראלים. התשתית ניצלה את העובדה שלאותם אזרחים ישראלים אפשרות להיכנס לרצועת עזה נוכח הימצאות משפחתם ברצועה, דבר אשר הקל על הזרוע הצבאית של החמאס לגייסם.

בתחילת ינואר נעצרו לחקירה שני אזרחים ישראלים. אחד מהם הוא רמי עאמודי – בן 30, תושב חאן יונס במקור, מתגורר בתל אביב מאז חודש נובמבר 2019, בן לאם יהודייה-ישראלית ואב תושב רצועת עזה, גדל כל חייו ברצועת עזה עם משפחת אביו. לפני כשנתיים חודש הקשר בינו ובין אמו הישראלית, ובחודשים האחרונים פעל עאמודי בסיוע אמו להוצאת תיעוד ישראלי ועבר להתגורר עמה בישראל. 

העצור השני הוא רג'ב דכה – כבן 34, תושב עזה במקור, אמו אזרחית ישראלית תושבת לוד, התגורר כל חייו ברצועת עזה ובמהלך 2017 פעל להוצאת דרכון ישראלי על רקע אזרחות אמו. מאז עבר להתגורר בישראל כאשר אשתו וחמשת ילדיהם מתגוררים ברצועת עזה, אותם נהג לבקר באופן תכוף אחת למספר חודשים. 

מחקירות השניים בשב"כ עלה כי השניים גויסו באופן דומה על ידי אנשי חמאס בעודם ברצועה, ונשלחו מטעם החמאס הצבאי להיכנס לישראל, תוך שמתקיים עימם קשר מבצעי-חשאי. עוד העלתה החקירה כי השניים התבקשו עם כניסתם לישראל לרכוש טלפונים סלולאריים וכרטיסי סים, על מנת שיוכלו לעמוד בקשר חשאי מול אותם גורמי חמאס. 

מחקירתו של רג'ב דכה עלה כי ביצע משימות בהנחיית החמאס הצבאי ובתוך כך צילם מתקנים ביטחוניים שונים באזור המרכז, כגון בסיסים צבאיים, מתקנים משטרתיים, מיקומי כיפות ברזל, מידע אודות אנשי כוחות ביטחון ואף התבקש להעביר מיקומי נפילות טילים במהלך סבב הלחימה האחרון. רג'ב פעל בהתאם להנחיות והעביר את התמונות למפעילו בחמאס.

החקירה בשב"כ חשפה את פעילי החמאס אשר עוסקים בתחום הריגול. בחקירה עלה גם כי מתקאל רציע, כבן 32, המתגורר בית להיה, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, גייס והפעיל את רג'ב דכה. היום הוגש כנגד השניים כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז, המייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות.