שר הבריאות, יעקב ליצמן, חתם היום (שני) על צו הקורא להגברת הכוננות לקראת מצב אפשרי של התפשטות ווירוס הקורונה בישראל. בהודעה שפרסם משרד הבריאות, הורו על הגברת ההערכות בשירותי הבריאות והרפואה הציבוריים וכן הוראה לגורמים הרלוונטיים לנקוט בכלל הצעדים הדרושים על מנת להערך למצב של מקרה הדבקות ראשון במחלה בישראל. 

"לאחר ישיבה עם גורמי המקצוע במשרד, חתמתי כעת על הצו שמוסיף את נגיף הקורונה לרשימת המחלות המדבקות בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי, איתם אנחנו בקשר יום יומי. חתימה על הצו תאפשר לנו, במידת הצורך, לבצע את כל הצעדים הנדרשים להתמודד עם התפרצות הנגיף בארץ. החתימה על הצו היא לא הכרזה על מצב חירום, אך היא נותנת לנו את האפשרות לנקוט את כל הצעדים הנדרשים בעת הצורך. נכון לכעת – והדגש הוא על כעת, אין חולה מאומת בקורונה אך אנו ערוכים גם לכך", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן בעקבות פרסום ההוראות.

השר ליצמן חותם על הצו (צילום: ללא קרדיט)
השר ליצמן חותם על הצו (צילום: ללא קרדיט)

 הווירוס הסיני הקטלני גובה קורבנות ומעורר בהלה ודאגה ברחבי העולם, וגם בישראל. בסוף השבוע האחרון, הודיע משרד הבריאות כי מספר ישראלים ששבו מסין הוכנסו לבידוד ועברו בדיקות כדי לברר האם נדבקו בנגיף הקורונה. בכל המקרים שנבדקו בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים ובבית החולים "שיבא" בתל השומר נשללה הימצאותו של הנגיף. במקרה אחר, של תיירת סינית שנבדקה בבית חולים בבית ג׳אלה ברשות הפלסטינית טרם התקבלה תשובה האם מדובר בנגיף.

מבית החולים "הדסה עין כרם" נמסר, כי "אל חדר המיון הגיע אתמול בחור בן 35 שסבל מחום וקוצר נשימה. מאחר וחזר מסין לפני מספר שבועות, נלקחו דגימות לבדיקה ובמקביל נערכו התייעצות עם משרד הבריאות, בסיומן הוחלט כי ישהה בבידוד בביתו עד להגעת תוצאות הבדיקות". כעבור זמן קצר דווח כאמור, כי תוצאות הבדיקה שליליות.

בסוף השבוע משרד הבריאות הודיע כי מספר ישראלים ששבו מסין הוכנסו לבידוד ועברו בדיקות כדי לברר האם נדבקו בנגיף הקורונה. בכל המקרים שנבדקו בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים ובבית החולים "שיבא" בתל השומר נשללה הימצאותו של הנגיף. במקרה אחר, של תיירת סינית שנבדקה בבית חולים בבית ג׳אלה ברשות הפלסטינית טרם התקבלה תשובה האם מדובר בנגיף.

מבית החולים "הדסה עין כרם" נמסר, כי "אל חדר המיון הגיע אתמול בחור בן 35 שסבל מחום וקוצר נשימה. מאחר וחזר מסין לפני מספר שבועות, נלקחו דגימות לבדיקה ובמקביל נערכו התייעצות עם משרד הבריאות, בסיומן הוחלט כי ישהה בבידוד בביתו עד להגעת תוצאות הבדיקות". הערב דווח כאמור, כי תוצאות הבדיקה שליליות. 

נשיא סין, שי ג'ינפינג, התייחס למחלה שמקורה במדינתו ואמר כי ארצו ניצבת בפני "מצב חמור" לאור התפשטותו המהירה של הנגיף.הוא אמר את את הדברים במהלך ישיבה מיוחדת בנושא המלחמה בווירוס, שגבה את חייהם של עשרות בני אדם.