הולכת ומתקרבת ההחלטה מי ימונה לממלא מקום לפרקליט המדינה. שר המשפטים אמיר אוחנה ראיין כמה מועמדים והוא אמור להחליט בעניין  השבוע.

השר ראיין את פרקליט מחוז חיפה עמית אייסמן; את המשנה לתפקידים מיוחדים נורית ליטמן, מומלצת מטעם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט; את עו"ד ליאורה חביליו, פרקליטת מחוז ירושלים; ואת המשנה לפרקליט המדינה והפרקליטה המלווה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ליאת בן ארי.

אולם, השם המסקרן מכולם, שמעמדו התחזק בימים האחרונים, הוא שמו של מנהל המחלקה הפיסקאלית, עו"ד קמיל עטילה מבית ג'אן. עטילה טיפס מהר לצמרת הפרקליטות, אך נתקל בקשיים בדרך, ובין היתר נטען כי אינו מחביביו של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן.

בעבר מתח עטילה ביקורת על חוק הלאום שלטענתו מפלה אותו כדרוזי ואף סיפר כי חלומו הוא להיות שופט בבית המשפט העליון. המשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר, אליעזר ריבלין, כתב עליו כשהתמודד על תפקידו הנוכחי: "הופעתו הצטיינה תמיד בידע רב, נדיר במינו, בדיני מסים. הופעתו שיקפה הכנה דקדקנית של התיק והצטיינה בהופעה ראויה ובתרבות משפט הראויים לכל שבח".

הראיונות מגיעים לאחר שבחירתו המקורית של אוחנה, עו"ד אורלי בן ארי גינזברג, הסירה מועמדותה בעקבות הביקורת על הבחירה בה.

במכתב שבו בישרה על הוויתור כתבה: "למרות הזכות הכרוכה בחובה להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי, על פני שאיפותיי האישיות. אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות, היקרה לי כל כך. אמשיך, כפי שפעלתי עד כה, לתרום למערכת ככל יכולתי בכל תפקיד שיוטל עליי. אני מודה לשר המשפטים על האמון שנתן בי, מודה לכל הפרקליטים ולגורמים רבים גם מחוצה לה, שקיוו כי אנווט את הספינה, אך בעת הזו – המערכת ואמון הציבור חשובים לי יותר."