פרשן חדשות 13, רביב דרוקר, התייחס היום (שלישי) בתכנית של בן וינון ב-103FM לפרטי עסקת המאה ולהחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו למשוך את בקשת חסינותו. דרוקר אמר כי "תכנית השלום היא סכנה אדירה שעלולה לקרוע את הסכם השלום עם ירדן ולהביא לאלימות מצד הפלסטינים".

לדברי דרוקר, "אהוד ברק רצה להשאיר מורשת. נניח שהיה משאיר מורשת של הסכם עם הפלסטינים על קווי 67', נסיגה מ-95% מהשטח, זו גם הייתה מורשת. מה אמר אז הימין וגם חלקים מהשמאל? שהוא מטורף. אתה (ינון) טוען שחייבים לספח עכשיו את הבקעה כי ייתכן שנתניהו לא ייבחר. זה הטיעון הכי אנטי דמוקרטי ששמעתי בחיי".

שרון לא עשה את ההתנתקות בגלל העניינים המשפטיים שלו? ברק לא הלך לטאבה? אהוד אולמרט רשם על מפיות לאבו מאזן שרק ייקח את ההצעה.
"כשאריק שרון עשה מה שעשה היו אנשים מהשמאל שכתבו ספר על זה, ביניהם אני".

גנץ אמר אתמול שהוא תומך בתוכנית המאה, אז מה הבעיה ליישם אותה כעת?
"הוא אמר שהוא תומך בתוכנית ושניישם אותה אחרי הבחירות. גם הוא מבין שהדמוקרטיה היא מעין דבר מוזר כזה שכשקרובים לבחירות לא ממנים מפכ"ל, לא ממנים פרקליט מדינה או מבצעים רפורמה במשק החלב והלול כמו שלא מספחים חבל ארץ לפתע, נושא שהוא סופר שנוי במחלוקת, וכובל את ידי הממשלה שאחריך. נתניהו רוצה לקחת סעיף אחד מהתוכנית וכבר עכשיו ליישם אותו. אם התוכנית היא כל כך טובה, שיחכה בסך הכל חודש ויגיד לציבור בבחירות מה הוא מתכנן לעשות".

אתה חושב שכחול לבן יספחו?
"תשאל אותם. לדעתי הם יגידו שהם נגד סיפוחים חד צדדים".

אז אתה אומר שנלך לבחירות ומי שרוצה סיפוח יבחר בנתניהו ומי שלא יבחר בכחול לבן.
"זה הרעיון של בחירות".

כחול לבן לא יספחו את הבקעה אך לדעתי כן יספחו את מעלי אדומים וגוש עציון.
"כל הוויכוח אם עושים את הסיפוח עכשיו או אחרי הבחירות. שתי המפלגות יציגו את תוכניותיהן והציבור יבחר".

מה תהיה ההשפעה של ההודעה של נתניהו לוותר על החסינות?
"לטווח הקצר זה מצוין לו. עד הבחירות זה לא יחזיק כי סדר היום ישתנה עוד שמונה פעמים. הדבר החשוב ביותר הוא שמתחיל המשפט. הדילמה לבוחר הישראלי בימין מתחדדת במלוא עוצמתה: האם אתה רוצה ראש ממשלה מוכשר בעל כשרים מטורפים בבית הלבן שצריך ללכת בבוקר לבית המשפט ולנהל בערב את המדינה או לא".

הופתעת ממשיכת החסינות?
"קצת כן. חשבתי שהוא ינצל את הנאום שלו כדי לתת שואו. הוועדה הייתה אמורה להיות שעה של שואו של נתניהו בו הוא פורס את טענותיו בשידור ישיר כשהוא קורע לגזרים את כתב האישום. כנראה שהוא רואה הזדמנות בסדר המדיני שהוא בוחר לוותר (עליו)".

מה דעתך על תוכנית המאה?
"אני נגד. התוכנית היא סכנה אדירה שעלולה לקרוע את הסכם השלום עם ירדן ולהביא לאלימות מצד הפלסטינים. בשנות ה-80 היינו מתווכחים על הפרשה הטריטוריאלית כן או לא"

הקונספציה שלכם קרסה אצל ברק ואולמרט.
"ממש לא. הימין עשה הכל כדי לחבל בה והפלסטינים עזרו להם לא מעט. זו הדרך היחידה שהנכדים שלך יחיו ברמת אלימות נמוכה הרבה יותר. בעימות הזה יש מנהיג פלסטיני שלקח את השלטון ומאז עושה הכל כדי שלא תהיה אלימות כנגד הישראלים כמו שלא עשה אף מנהיג שכן אי פעם. אם אתה יכול לייצר מנהיג פלסטיני טוב יותר מזה שאמר בזמן צוק איתן שהוא מעולם לא יסלח למי שעולל לפלסטינים את האסון הזה, כשהוא מתכוון לחמאס, אז יהיה על מה לדבר".

האיום שלו מחמאס יותר גדול מהאיום שלו בישראל.
"אתה לא תאמין ינון, גם הוא פועל לפי אינטרסים".