במועצת יש"ע דוחים את עסקת המאה, לאור הכוונה לכלול בה הקמת מדינה פלסטינית. בהודעה שפורסמה בשמו של יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני, השוהה בארה"ב ביחד עם שאר ראשי המועצות ביהודה ושומרון, ועודכנו על התכנית בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועם גורמים אמריקאיים נכתב כי "אנחנו מוטרדים מאוד. לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית שתהווה איום על מדינת ישראל וסכנה גדולה לעתיד". 

עוד נכתב בהודעה ש"אנו מצהירים כי לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית גם במחיר של ויתור על ריבונות במרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. אנו דורשים מראש הממשלה השרים וחברי הכנסת לא לקבל הסכם הכולל בתוכו הקמת מדינה פלסטינית בכל אופן שהוא".

גורמים המעורים בפרטי התכנית של טראמפ אמרו כי התוכנית מוטה בבירור לטובת ישראל בכמה נושאים משמעותיים, בהם הריבונות הישראלית על ירושלים, כולל אזורים שהפלסטינים רואים כחלק מהבירה העתידית של המדינה הפלסטינית. לצד זה, אומרים הגורמים, כי חלק מהשכונות במזרח ירושלים יועברו לשליטת הפלסטינים.

ברשת אל ערביה דווח כי על פי התוכנית תוקם מדינה פלסטינית לצד ישראל, וכי הסטטוס קוו במקומות הקדושים יישמר תחת פיקוח של ירדן. עוד אמר המקרו לרשת הסעודית, כי טראמפ יסכים לסיפוח ישראלי של התנחלויות משום שלטענתו הנוכחות הישראלית בשטחים היא עובדה מוגמרת ובלתי הפיכה. 

גם בוושינגטון פוסט מדווחים כי על פי התוכנית, ישראל תספח התנחלויות ותשלוט ביטחונית על שאר השטח, כך אמרו שני גורמים המכירים את התוכנית. עוד דווח כי הפלסטינים יקבלו אוטונומיה מוגבלת בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, שתתרחב במשך אם ההנהגה הפלסטינית תנקוט בצעדים למניעת האלימות ותשוב לשמא ומתן עם ישראל. "יש שם הרבה הטבות לפלסטינים, אבל ודאי שלא כל מה שהם רצו", אמר אחד הגורמים. לדבריו, "יש להם מדינה בקצות האצבעות שלהם, אם יענו על הדרישות המדיניות והביטחוניות". הדיווחים מצטרפים לפרסום אמש בג'רוזלם פוסט, לפיו גורמים בבית הלבן אמרו כי טראמפ יציג הערב מפה של גבולותיה העתידיים של ישראל.