כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים לאחר שרה"מ הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מושך את בקשתו לקבלת חסינות מהכנסת. שר הביטחון נפתלי בנט התייחס להגשת כתבי האישום וכינה את הצעד "לא ראוי".

"אמנם ראש הממשלה נתניהו ואני חלוקים בדברים מסוימים ואף עומדים בראש שתי מפלגות מתחרות, אך הוא ראש הממשלה של כולנו וכבודו הוא הכבוד של מדינת ישראל כולה. לא צעד ראוי", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.

עוד כתב בנט, כי הוא "לא מצליח להבין מדוע הפרקליטות הזדרזה להגיש מיד כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, שעומד רגע לפני ארוע היסטורי בוושינגטון. מה בער להם להשפיל את ראש הממשלה נתניהו דווקא כשהוא שם, בחו״ל, מייצג את כולנו, כלל אזרחי ישראל? אפשר היה להמתין יום-יומיים לשובו לארץ".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב כי "מדינת ישראל זה כולנו. מנדנבליט לא מוסמך לדבר בשם מדינת ישראל. סיכום אירועי הימים האחרונים בשני משפטים: מדינת ישראל בעד בנימין נתניהו, השליטים מטעם עצמם נגדו. מדינת ישראל נגד היבה יזבק, השליטים מטעם עצמם בעדה. זה כל הסיפור".

מקורבי ראש הממשלה תקפו בתגובה להגשת כתבי האישום את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ואמרו כי "אם למישהו עוד היה ספק שיש פה רדיפה אובססיבית נגד ראש הממשלה נתניהו, הוא קיבל עכשיו עוד הוכחה ברורה וחדה לכך. הלהיטות להגיש את כתב האישום המופרך נגד ראש הממשלה היא כה גדולה, עד שהם לא יכלו להמתין ולו יום אחד עד לסיום הפסגה ההיסטורית בוושינגטון, מן החשובות בתולדות המדינה. כמה לא מפתיע שמי שנאבקו בכל כוחם להכניס את תומכת המחבלים היבא יזבק לכנסת ונתנו חוות דעת מזעזעת לטובתה, רצו בריצת אמוק להגיש כתבי אישום מופרכים נגד ראש ממשלת ישראל דווקא ביום היסטורי זה".

בנימין נתניהו. צילום: פול אמיל סלמן
בנימין נתניהו. צילום: פול אמיל סלמן

מוקדם יותר היום הודיע מנדלבליט, כי כתבי האישום נגד ראש הממשלה הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים. בהודעה שפרסם נכתב כי כידוע, ביום 21.11.19 החליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ואחרים בפרשות המכונות "1000", "2000" ו-"4000". בהתאם להוראות חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, כתב האישום לא הוגש לבית המשפט, על מנת לאפשר דיון בבקשת ראש הממשלה מהכנסת לקבלת חסינות".

"בעקבות הודעת ראש הממשלה מהיום כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת", הוסיף מנדלבליט, "אנו מעדכנים כי כתב האישום הוגש לפני זמן קצר למזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים, כמתחייב בחוק".

מוקדם יותר נתניהו, השוהה בארה"ב לקראת פרסום עסקת המאה, הודיע ברשתות החברתיות כי הוא בוחר להסיר את הבקשה לחסינותו, זמן קצר לפני הדיון על הקמת ועדת הכנסת שתדון בנושא. "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות", כתב. 

"זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי 'רק לא ביבי'", המשיך, "במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה. מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך".
 
"לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת שאני מושך את בקשת החסינות", כתב נתניהו, "בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל".