אראל סג"ל והמגיש האורח רועי עידן פתחו הבוקר (שלישי) את תכניתם ב-103FM בסקירת האירועים הבוערים בגזרה המדינית והפוליטית, בין היתר הודעת רה"מ נתניהו כי החליט למשוך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת, בוקר הדיון בעניין במליאה. בנוסף, התייחסו כמובן לתכנית המאה, שפרטיה יתפרסמו היום. כמו כן, התייחסו להחלטת היועמ"ש למניעת פסילתה של חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, היבא יזבק, והעובדה שתתמודד בבחירות לכנסת ה-23. 

אראל: "בוקר טוב רועי עידן"

רועי: "עוד יום ביהודוניסטאן, המדינה האנטישמית ביותר בעולם הדמוקרטי".

אראל: "אמן. יש לנו כמה עניינים בוערים על סדר היום, יש את עסקת המאה, את ראש הממשלה שמוותר על החסינות ונראה את כתב החסינות התפור היטב".

רועי: "אני מדמיין את גנץ במטוס חזרה לארץ, אמיר אשל רץ לקוקפיט ומנסה לעשות סיבוב פרסה לווישנגטון. בשביל חיים כץ הם יחמיצו את הטקס?"

אראל: "יש כמובן גם את ההחלטה המונומנטאלית של היועץ המשפטי לממשלה".

רועי: "היועץ המשפטי למחבלים, אני מבקש".

אראל: "הוא אמר את זה, לא אני. עוד יגידו שאנחנו מסיתים".

רועי: "זה מה שהוא עושה כאן לא? למה זה מסית? להסתה יש הגדרה מאוד ברורה בלשון החוק וראינו אתמול כמה מעניין אותו לשון החוק. תראה, אני משתייך לעם היהודי ולכן אני יכול לצפות שתופעל נגדי אכיפה בררנית ואפליה במערכת האכיפה והחוק. זו המדינה שאנחנו חיים בה, מדינה שמפלה יהודים באופן שיטתי. אתמול ראינו דוגמא שאין זועקת ממנה. חבר'ה אתם נמצאים במדינה אנטישמית. אביחי מנדבליט, של מי הוא יועץ משפטי? על מה אני משלם לו משכורת? הוא מייצג את האינטרסים של אזרחי ישראל?"

אראל: "יש אדם אחד שמחזיק בעוצמת אישיותו ורגישותו את כל האוניברסליזם יחד עם תפיסת העולם הנאורה והפרוגרסיבית, ושמו אהרון ברק. כשאביחי מנדלבליט אומר את מה שהוא אומר, הוא לא חושב על רועי עידן. הוא חושב על אהרון ברק, על איך הוא נכנס לבית המשפט העליון. הוא מגיש כתב אישום כנגד המנהיג הבלתי מעורר של הימין ומפיל אותו. נואשתי מהמערכות של מדינת ישראל. עם ישראל, דעו לכם, המערכות מקולקלות ומפלות".

היועמ"ש אביחי מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש90)
היועמ"ש אביחי מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש90)

רועי: "תסביר לאזרחי ישראל, שרבים מהם מצביעים שמאל. אדם שנפגע מטרור, איך הוא אמור להרגיש היום? ההתנהגות הלא שוויונית פה צועקת פה לשמיים. פוסלים את מי שיש לו תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון אבל לא פוסלים את ח"כ יזבק?"

אראל: "חמור מכך - ברגע שמנדלבליט מאפשר ליזבק לקחת את המאמר שלה ב'הארץ' ולהסביר שהיא לא תומכת בטרור, אז אתה אומר לעצמך שגם מיכאל בן ארי הסביר והתנצל, אך בכל זאת פסלו אותו. אני יודע שזה פופוליסטי, אבל יכול להיות שבעיני מערכת המשפט במדינת ישראל הנאורה, להביע תמיכה באדם שרוצץ את ראש של ילדה על סלע, זה דבר שאפשר לחיות איתו. אפשר לחיות עם זה שלא חוקרים את המימד החמישי, ועם זה שלא חוקרים את לפיד על יחסיו עם מוזס".

רועי: "קרה משהו טוב אחד במה שעשה מנדלבליט. אפשר להוריד מהפרק את השאלה איך הוא תופר תיקים לנתניהו אם הוא איש ימין. מנדלבליט הוא שלכם, קחו אותו ותמצאו משהו אחר לטעון עליו. אנחנו צריכים את היבא יזבק בכנסת כי היא ה'סאב טקסט' של איימן עודה, שהוא הפרטנר של יאיר גולן.

יאיר גולן הוא הפרטנר הצמוד לבני גנץ, ובני גנץ הוא שותפו הפוליטי של בוגי יעלון. זו הסתדרות של קו ישיר מוסרי פוליטי המוביל מסמיר קונטאר לבוגי יעלון. אני חושב שזה נורא. זה דבר שבשמאל הישראלי מוכנים לחיות איתו. מוכנים שהאישה הזאת תקים את ממשלת כחול לבן הפוטנציאלית כדי להעיף את ביבי. בעיני, זה אובדן של הצפון, הרכבת ירדה מהפסים".

אראל: "ברגע שהמוטו של 'מפלגת החונתה' זה 'רק לא ביבי' בלי שום מסר אחר, אז ברור שמגיעים לדבר הזה. מה שקרה אתמול זו הוכחה נוספת לכך שיש אכיפה בררנית בישראל. יש אנשים שתמיד יגנו עליהם ויש אנשים שתמיד יחפשו אותם. 

אנחנו צריכים לחכות ולראות מה יקרה היום בערב. זה לא סוד שאני מעריך את רה"מ בנימין נתניהו. יש לו שתי תפיסות עולם: הסיפור האיראני ופרדיגמת אוסלו וחזרה לקווי 67. היום אחר הצהריים נשיא ארה"ב יאפשר סיפוח במדינת ישראל – מה שאומר שהסכם אוסלו מת. יכול להיות שבסוף תוקם איזו אוטונומיה מוחלשת, אך בסוף, חלק גדול מהשטח יעבור לישראל. לא חוזרים לקווי 67' וזה הניצחון של נתניהו. בני גנץ ישב עם דונלד טראמפ, אך בסוף יצטרך ללכת על הפתרון שנתניהו הביא".

רועי: "בגלל שהוא אמר משהו? אתה תמים? איזה בג"ץ ייתן לך לספח? אתה חושב שכחול לבן לא יאמרו הכל ובסוף ילכו לשמאל? אראל – אתה חי בסרט. הוא לא מסוגל להעביר תקציבים, הוא יספח משהו?".

אראל: "נתניהו גמר את פרדיגמת אוסלו. לא חוזרים לקווי 67'. בסוף, נתניהו עמד גם על העניין האירני. האמריקאים מחזקים את הסנקציות בעוד שגם גנץ וגם לפיד וכן עוד אנשים בקוקפיט, תמכו בהסכם הגרעין עם איראן".

הנשיא טראמפ - "דוחף את ישראל לסיפוח" (צילום: REUTERS/Eva Marie Uzcategui)
הנשיא טראמפ - "דוחף את ישראל לסיפוח" (צילום: REUTERS/Eva Marie Uzcategui)

רועי: "ומה השגנו אם טראמפ יפסיד בבחירות? משפט של נשיא אמריקאי שלא בטוח שימשיך לכהן? אחרי עשור זה ההישג הגדול של ביבי?"

אראל: "ההישג הגדול והעצום של ביבי הוא שהממשל האמריקאי זנח פתרון שקיים משנת 67' ".

רועי: "עוד מספר חודשים יחליפו אותו בחזרה".

אראל: "זה לא נכון. הממשל האמריקאי תומך בסיפוחים ודוחק גם במדינת ישראל לספח. הממשל הזה הכיר ברמת הגולן והעביר את השגרירות לירושלים. זה דבר גדול. אף אחד לא יזכור את מנדלבליט או גנץ. בסוף, בדרכו העקשנית, נתניהו משנה את המציאות מול כולם".

רועי: "עד שלא נספח את גבעת רם ואת צאלח א-דין, לא נספח שום דבר אחר. כל ההצהרות האלה רשומות על הקרח".