שר הביטחון ויו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס לפרסומה של תוכנית השלום האמריקאית ואמר כי יש ליישמה כעת ולא לדחות אותה לתקופה של לאחר הבחירות, ובשום פנים ואופן לא להסתפק בריבונות חלקית. ״המערכה עוברת מהבית הלבן בוושינגטון לחדר הממשלה בירושלים. לא לדחות לאחרי הבחירות, ולא להסתפק בריבונות חלקית - לקחת הכל, ועכשיו״.

עוד אמר בנט, כי ״לא נאפשר שממשלת ישראל תכיר במדינה פלסטינית בשום מצב. בימים הקרובים יש להביא להחלטת ממשלה את הצו להחלת הריבונות הישראלית על כלל שטחי ההתיישבות. צה"ל ומערכת הביטחון ערוכים לכל תרחיש. לא נאפשר שישראל תמסור סנטימטר של אדמה לערבים. בשביל זה אנחנו כאן, לשמור על ארץ ישראל". 

"כשההיסטוריה דופקת בדלת - אתה לא אומר לה תתקשרי אחרי הבחירות, ואתה גם לא אומר לה: אקח רק חמישית מהסכום. 
אתה לוקח הכל, ועכשיו". בנט הוסיף כי "אם ראש הממשלה נתניהו יעשה את הצעד המלא והאמיץ של הכנסת כלל ההתיישבות בארץ ישראל לתוך מדינת ישראל, אנחנו נעניק לו את מלוא הגיבוי והתמיכה". 

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חה"כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏אני מברך את הנשיא טראמפ שכחלק מתוכנית השלום שלו, אימץ את התוכנית שלי לחילופי שטחים ואוכלוסיות שפרסמתי בשנת 2004. עמידה על עקרונות והצגת משנה סדורה תמיד מוכיחות את עצמן".

שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמיר אוחנה (ליכוד) אמר בתגובה לעסקת המאה: "קשה להגזים בגודל השעה. היום הזה יזכר בדברי הימים של עם ישראל. זו היא באמת שעתם הגדולה של נשיא ארה"ב טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו, שאלמלא הניסיון המדיני העשיר שצבר במשך כהונתו, אלמלא התבונה, האיפוק והראיה למרחוק – לא היתה באה לעולם. בשעה הגדולה הזו, בה נשמע משק כנפי ההיסטוריה - בה צדקת דרכו של עם ישראל מתממשת בארץ ישראל".

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי רפי פרץ (ימינה) אמר בתגובה לתכנית המאה: ״היינו כחולמים. זהו ערב היסטורי. נשיא ארה״ב שעומד ומצהיר באופן פומבי כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל מתוקף זכותנו ההיסטורית ועומד לצד מדינת ישראל באופן מוחלט, זהו ערב חג. החלת הריבונות על בקעת הירדן, יהודה ושומרון חייבת להיות כבר עכשיו ואנו נצביע ביום ראשון בממשלה בגאון ובשמחה. עם זאת, לא ניתן יד להקמת מדינה פלסטינית".

גם יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' התייחס לפרסום התוכנית ואמר "כך היא גאולתם של ישראל. קמעה קמעה. אור וחושך משמשים בערבוביה. התקדמנו הערב צעד אדיר, גם אם לא מושלם. ההכרה אמריקאית בדבר הזכות התנ"כית וההיסטורית של העם היהודי על ארץ ישראל כולה היא התגשמות שלב משמעותי בדברי הנביאים. עם לא יכול להיות כובש בארצו! הלוואי ושם שמים יהיה שגור גם על לשונם של מנהיגינו כפי שהוא שגור על לשונם של הנשיא טראמפ ואנשיו".

עוד אמר סמוטריץ', כי "מפעל ההתיישבות ניצח בגדול. מוכח היום, כפי שמתרחש שוב ושוב בלמעלה ממאה שנות ציונות, שקביעת העובדות בשטח מביאה אחריה את ההכרה הבינלאומית. נממש מיידית, וכשלב ביניים, את ההכרה הזו על מרחבי ההתיישבות הקיימת ונמשיך לקבוע עובדות בשטח גם בשאר חלקי ארץ ישראל. ההכרה העולמית תגיע בעזרת השם גם אליהם.שיח הריבונות ניצח. אם כשהתחלנו בהתיישבות ובשדולת ארץ ישראל בכנסת לדבר על זה היו אומרים לנו שתוך כמה שנים תוחל הריבונות על כל ההתיישבות לא היינו מאמינים. פשוט היינו כחולמים. מה לא אמרו עלינו - שאנחנו הזויים, משיחיים, לא ראליים. ביום ראשון בע"ה זה יקרה. המעז מנצח. נמשיך להעיז ובעזרת השם גם לנצח עוד ועוד".

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו. צילום: רויטרס

השר ציין כי למרות זאת, "בתכנית יש גם חלק רע ומסוכן, שגם אם אף אחד לא מאמין - כולל האמריקאים עצמם - שימתממש, אסור לקבל אפילו הצהרתית. הבשורה הטובה היא שממשלת ישראל לא נדרשת לקבל את התכנית. האמריקאים מסתפקים באמירת ה'כן' הכללית והאישית של נתניהו בנאומו לשאת ולתת בעתיד על בסיסה, אם וכאשר הערבים יקיימו את התנאים שהוצבו להם, ולמעשה יהפכו לסקנדינבים - מה שכמובן לא יקרה לעולם. החלטת הממשלה תכלול רק את החלק הטוב של התכנית - החלת ריבונות מיידית על ההתיישבות כולה. על כל השאר דיבר רק הנשיא טראמפ וזה אינו מחייב אותנו. מבחינתנו זה ריבונות עכשיו, מדינה ערבית לעולם לא.אנחנו ממשיכים להתנגד לכל סוג של ריבונות ערבית בארץ ישראל ולמסירה של סנטימטר אחד ממנה. לא היום ולא בעתיד, לא במפורש ולא במשתמע. במובן הזה אנחנו לא מקבלים את התכנית האמריקאית אלא לוקחים ממנה את החלקים הטובים. מורכב אבל אפשרי".

מוטי יוגב מהבית היהודי אמר כי "החזון והציווי ברורים - וירשתם אותה וישבתם בה. כל ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואנו מצווים לחזק אחיזתנו בה ולא לעוזבה לאחרים. מדינה פלשתינית לא היתה מעולם ולא תהיה כאן לעולם. פעמים מגיע רגע היסטורי שיש בו התלבטות, לא הכל מובן, אך  אסור לפספס. "קול דודי דופק..." במציאות בה המעצמה הגדולה בעולם מציעה לישראל הסכם שבתוכו החלת הריבונות על בקעת הירדן והישובים היהודיים ביו"ש, הכרה בינלאומית  בהתיישבות ביהודה ושומרון, עלינו לקבל את המיתווה ולראות בו עוד שלב חשוב בחיזוק אחיזתנו בארץ ישראל. מכאן, להמשיך ולפעול לקליטת עוד עליה ועוד התבססות של עם ישראל, בגליל ובנגב, ברמת הגולן, ביו"ש ובבקעת הירדן, קימעא, קימעא, עד לגאולה שלמה, בע"ה. מאת ה' היתה זאת היא נפלאת בעינינו".

עם תום הפגישה בין נשיא ארה"ב לראש הממשלה, נמסר ממועצת יש"ע: שמענו את ההצהרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשעה הקרובה אנו הולכים לפגישה עם ראש הממשלה אשר יעדכן אותנו במכלול הפרטים. לאחר מכן, נוציא הודעה מסודרת. הליכוד ממשיל לסלול את הדרך לחורבנה של ישראל. בגין הראשון שהביא להכרת בזכות ההגדרה של העם הפלשתיני ולימד שישובים יהודים ניתן לעקור, שמיר הראשון שהכיר באשף, שרון הקים מדינת טרור, ונתניהו מצהיר על הכרה בהקמתה של מדינת אויב נוספת בלב ארצנו. להזכירכם פלסטין בשביל הערבים היא גם חיפה".

מתנועת הריבונות נמסר: "שמענו כעת את עיקרי פרטיו הרשמיים של "דיל המאה" והוא אכן דיל גרוע לישראל. ניתן לשער שהכוונות העומדות מאחורי גיבושה של התכנית הן כוונות טובות, אך הן חסרות את ההבנה הבסיסית של מהי ארץ ישראל. ארץ ישראל היא מולדתו היחידה של העם היהודי. ארץ ישראל שייכת לנו, לדורות שקדמו לנו ולדורות שעוד יבואו".