צעירה כבת 20 נהרגה היום (רביעי) בתאונת דרכים קשה בין משאית לרכב פרטי בכביש 90 לכיוון צפון, באזור יישוב ארגמן בבקעת הירדן. חוקרי המשטרה הגיעו למקום וחקירת פרטי האירוע נמשכת. 

כוחות מד"א שהגיעו לזירת התאונה מצאו את הצעירה, שנהגה ברכב הפרטי, ללא רוח חיים, ולא נותר להם אלא לקבוע את מותה במקום. נהג המשאית שהיה מעורב בתאונה נפצע באורח קל.

הפראמדיק אסף חן וחובש רפואת חירום בכוחות מד"א, שי שדה, שהגיעו לזירת האירוע, סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד, המראה היה מזעזע. ראינו רכב פרטי מעוך לחלוטין בין המשאית למעקה הבטיחות, בתוך הרכב הפרטי נלכדה צעירה בשנות ה-20 לחייה, שהייתה לבדה ברכב. בזמן פעולות החילוץ של הכבאים וסיוע כוח רפואה של צה''ל, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה עם פגיעה מערכתית קשה, ללא דופק וללא נשימה. לצערנו, תוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה. נהג המשאית, שהיה נסער מאוד, קיבל טיפול רפואי במקום".

בעקבות התאונה הקשה, פרסמה עמותת אור ירוק נתונים מעודכנים, המבוססים על נתוני הלמ"ס, על כביש 90 הקטלני: "שלושה בני אדם נהרגו מתחילת חודש ינואר בתאונות דרכים בכביש 90. 125 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים בכביש, מדובר בהרוג אחד בכל חודש בממוצע. מניתוח הנתונים עולה כי בעשור האחרון נפגעו כ-3,500 בני אדם בתאונות דרכים בכביש  ו-326 נפצעו באורח קשה.

במהלך בשנת 2019 נהרגו 13 בני אדם בתאונות דרכים בכביש המדמם, הסובל מבעיות תשתית מסכנות חיים. על פי הערכה של מומחי תחבורה וכן של מומחים מטעם עמותת אור ירוק, סגירת שדה דב בשנה האחרונה לצד הגדלת כמות הנוסעים בכביש 90, תביא לתוספת של כ-40 תאונות עם נפגעים בממוצע לשנה ולכ- 90 נפגעים כתוצאה מכך, בכל רמות החומרה. עלות התאונות הנוספות נאמדת בכ- 30 מליון ש"ח בשנה".

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, הגיב לטרגדיה בבקעה ואמר: ״כביש 90 ממשיך לגבות את חייהם של משתמשי דרך רבים. בכל חודש נהרג אדם בתאונת דרכים בכביש נתון שנשמר לאורך שנים רבות. לכן, לדאבוננו, גם בשנים הקרובות משפחות רבות יצטרפו למשפחת השכול. מדובר בכביש לא סלחני לטעויות הנהגים".

"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים התחייבו כבר לפני יותר משנה להתחיל לשפר את התשתית בכביש וכמעט דבר לא נעשה. סגירת שדה דה הסיטה כלי רכב רבים לכביש וכך גם הסכנה עלתה. כמה עוד בני אדם צריכים להיהרג עד שבמשרד לבטיחות בדרכים יהפכו את הכביש האדום הזה לכביש בטוח? אסור לחכות לעוד הרוגים, חייבים לתת עדיפות לשיפור התשתית בכביש 90, להוסיף עוד נתיב נסיעה עם הפרדה קשיחה בין הנתיבים, להסדיר את הכניסות והיציאות לישובים ולהפוך אותו לכביש שגם אם נהג טעה לא מגזר עליו גזר דין מוות״, הוסיף קיטה. 

תאונה זו מצטרפת לתאונה קטלנית נוספת שהתרחשה מוקדם יותר השבוע, במהלכה נהרג גבר כבן 70. התאונה התרחשה בכביש 5710 הסמוך למרכז המסחרי ביתן אהרן. בתאונה נפצעה גם אישה כבת 75 ושתי ילדות כבנות 10 באורח קל. הפצועות פונו לבית החולים לניאדו בנתניה על ידי חובשי מד"א. הגבר ככל הנראה התנגש בעמוד במהלך נהיגה לאחר שהתמוטט, ככל הנראה על רקע רפואי.