בצל הזעם ברשות הפלסטינית והתשובה המתונה בקרב מדינות ערב, תקף היום (רביעי) נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, את הסכם השלום במזרח התיכון שגיבש ממשל טראמפ, ואמר כי "בלתי אפשרי לקבל אותו, זו תכנית שנותנת לגיטימציה לכיבוש הישראלי".

לדבריו, "ירושלים היא מהמקומות הקדושים למוסלמים ובלתי אפשרי לקבל את עסקת המאה, שהיא למעשה תוכנית שמתעלמת מזכויות הפלסטינים ונותנת לגיטימציה לכיבוש הישראלי".

מוקדם יותר התייחסו באיחוד האירופי לעסקת המאה. לדברי ג'וסף בורל, דיפלומט בכיר באיחוד האירופי, "ההצעות של טראמפ מעניקות אפשרות לפתוח בשיחות על פתרון בר-קיימא לסכסוך הישראלי-פלסטיני". 

עם זאת, האיחוד האירופי הזהיר כי ישראל והפלסטינים צריכים להציג "מחויבות אמיתית לפתרון שתי המדינות כדרך המציאותית היחידה לסיום הסכסוך". 

עמנואל מקרון, דונלד טראמפ. בצרפת מברכים (צילום: רויטרס)
עמנואל מקרון, דונלד טראמפ. בצרפת מברכים (צילום: רויטרס)

גם צרפת הגיבה הבוקר לתוכנית, ומסרה כי פתרון שתי המדינות הוא הכרחי כדי להשיג שלום צודק ובר קיימא בין ישראל לפלסטינים. בהודעה של משרד החוץ הצרפתי נאמר כי "צרפת מברכת על מאמציו של הנשיא טראמפ לגבי המזרח התיכון", וכי היא "תלמד את פרטי התוכנית והבהירה כי כל תוכנית תצטרך להיות בהתאם לחוק הבינלאומי".

אתמול הצטרפה גם בריטניה למדינות המברכות על העסקה, כאשר דוברו של ראש ממשלה בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי מדובר בצעד חיובי. "המנהיגים דנו בהצעת ארה"ב לשלום בין ישראלים לפלסטינים, מה שיכול להוות צעד חיובי בדרך להתקדמות".