סצנת החשפניות הרוקדות על עמוד שהייתה במועדון ה"פוסיקט" לשעבר, שנקרא היום מרחב החברתי - כיכר אתרים, תיהפך לסצנת חשיפת אמנים, ביניהם אביבה אבידן, עוזי פוקס, רפי קישון, יהודה הגר, עמיר דוד, עדי חייט, חני יופה, לימור פרי ואוזי זולטק, על הבמה לערב יוצא דופן. 

בהשראת מרכזי התרבות השוקקים של שנות ה-40, ה-50 וה-60 "החמאם", ו"קפה כסית", צמחה לה בשקט בדירה קטנה תל אביבית, רחוק מעיניי התקשורת - "הקבוצה": מקבץ אמני במה במפגשים קבועים מזה שלוש שנים במסיבות סגורות ואינטימיות שופעות מוזיקה מקורית לייב, אמנות וניחוח תרבות.

האמנים נרתמים, מעצימים ומתוך היחד מתמודדים עם ההבנה וחקר DNA של האמן, השמחה, התסכול, ההשלמה, המשמעות להיות אמן ישראלי בארץ.  "אנו היוצרים ובו זמנית הקהל המחבק, נותנים ומקבלים השראה זה מזו, בעלי הניסיון וגם שפני ניסיון לחומרים חדשים לפני יציאתם לבמות", אומרת רונית נוביק, ראש הקבוצה. "50 יוצרים בגילאי 50 (פלוס מינוס) במוזיקה, שירה, תיאטרון, משחק, מחול, בידור. במוצ"ש 1 לפברואר, אנו יוצאים במופע מטורף שהקונספט הוא שאין קונספט. אנו הריאליטי האמיתי רק בלי המצלמות".

רונית, אמנית רב-תחומית, עם בן זוגה אייל גראד מוכרים כ-"רונית ואייל" (מופיעים במופע "חשמל", השתתפו בריאליטי "בואו לאכול איתי", בתכניתה של עדי אשכנזי ובתכניות אירוח). אייל גראד, שמביים ומנחה את המופע עשה עלייה לפני שבע שנים לארץ בעקבות סיפור אהבה (עם רונית) שהחל באינטרנט והתפתח לדייט בניו יורק. גראד עבד בעברו בתעשיית הסרטים בהוליווד כשחקן ומפיק סרטים. 

באדיבות "הקבוצה"
באדיבות "הקבוצה"

"מה המסר שלנו?", אומרת נוביק. "שהחיים בנויים מרגעים קטנים של אושר. שקהילת אמנים לייב היא לא מיתוס ארוז בנפטלין אלא חיה ונושמת גם בתקופת הוירטואל, הריאליטי והאימוג'ים. אנו הריאליטי האמיתי. אמנים יחדיו הם שפה אחרת. מדינה שלא תעודד ותתמוך באמניה ויוצריה היא מדינה ללא נשמה וללא עתיד".