לקראת השחרור הצפוי: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אישר את החנינה של נעמה יששכר. חתימתו של פוטין מגיעה לאחר שמושל מוסקבה, כמו גם וועדת החנינה ברוסיה אישרו את ההליך. ‏עורך דינה של נעמה יששכר אמר כי היא תפגוש מחר את נתניהו בשדה התעופה ותשוב במטוסו לארץ.

ראש הממשלה אמר בתגובה כי הוא "מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר.  אני מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

יפה יששכר, אמה של נעמה, אמרה בתגובה כי "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה, עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור, כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה. אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות מדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי. אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי נעמה לחזור לארץ".

ולדימיר פוטין עם יפה יששכר. קרדיט: רויטרס
ולדימיר פוטין עם יפה יששכר. קרדיט: רויטרס

שר החוץ ישראל כ״ץ בירך על חזרתה הצפויה של נעמה לישראל וכתב כי "אני כמו כל תושבי ישראל שמחים בשמחתה של האם יפה ומשפחת יששכר על שובה של נעמה הביתה. אני מברך את רה״מ בנימין נתניהו על פעילותו הנמרצת למען השבת נעמה תוך ניצול קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה פוטין והיחסים הטובים בין המדינות. בפגישותי עם שר החוץ הרוסי לברוב העליתי את נושא שחרורה של נעמה ושיפור תנאיה עד לשחרור. אני רוצה להודות לעובדי משרד החוץ על קיום הקשר ההדוק עם נעמה ומשפחתה לאורך כל התקופה ועזרתם למאמץ לשחרורה".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק בו היא מברכת את משפחתה של נעמה יששכר: "כמה מרגש שלאחר עשרה חודשים ארוכים נעמה תשב בערב שבת בשולחן יחד עם הוריה, משפחתה והחברים. יפה תוכל סוף סוף לחבק את בתה נעמה. יישר כוח לראש הממשלה על ההישג המדיני החשוב הזה, שוב הוכחו יכולותיו כמנהיג וכמדינאי בעל השפעה ברמה הבינלאומית. ברוך שובך הביתה נעמה, מחכים לך".

בביקורו בישראל, כחלק מפורום השואה העולמי בשבוע שעבר, נפגש פוטין עם יפה. בהצהרה משותפת לתקשורת אמר פוטין כי התרשם שנעמה מגיעה ממשפחה טובה, והבטיח לאמה ש"יהיה בסדר". נזכיר כי נעמה יששכר נשפטה לשבע וחצי שנות מאסר בגין החזקת כמות קטנה של סמים שנתפסה בתיקה בעת שהגיעה לשדה התעופה במוסקבה. בחודשים שעברו מאז נעצרה, נעשה מאמץ ישראלי להגיע להסכמה על שחרורה, כאשר נתניהו בעצמו עסק בנושא מול השלטון במוסקבה.