כלי טיס ומטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) מספר יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה בתגובה לשיגור הרקטה  אשר התפוצצה בשטח פתוח באזור כיסופים בעוטף עזה ולשיגור בלוני הנפץ. בין היעדים שהותקפו: תשתית לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת קרקע.
 
מוקדם יותר הודיע  צה"ל כי הוא החל בתהליך לתגבור כוחות ביהודה ושומרון ובגבול עזה, בעקבות פרסום פרטי תכנית השלום של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שנחשפו בבית הלבן. התגבור הנוסף באיו"ש יהיה של חיילי מגלן גדס"ר מיחידות גולני ואגוז, בעוד התגבור באוגדת עזה יהיה רק של חיילי גדוד גולני.

אתמול, קצת לפני האירוע החגיגי שנערך בוושינגטון, בו הציג הנשיא טראמפ את תכניתו, ביחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נודע כי צה"ל החליט לתגבר את כוחותיו בבקעת הירדן, שסיפוחה נכלל כחלק מהעסקה.

בנוסף, שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ"ל, אביב כוכבי קיימו סיור בגזרת יהודה ושומרון, כחלק מהיערכות מערכת הביטחון לתכנית המאה ולתגובות הזעם הצפויות בעקבותיה, מצד הפלסטינים.

"אנו ניצבים בפני ימים מכריעים של קביעת גבולות והחלת ריבונות" איומים מהצד הפלסטיני לא ירתיעו אותנו" מסר בנט והוסיף כי "איומים מהצד הפלסטיני לא ירתיעו אותנו".

כזכור, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הגיב להצגת עסקת המאה, ואמר כי "נעמוד איתן נגד המזימות שיביאו לקיצה של פלסטין". יחד עם זאת, התקיימו מספר מחאות בערים פלסטיניות, בהן רמאללה, שם הובערו צמיגים וערכו צעדה לכיוון בית אל, ושכם, בה השתתפו מאות בצעדת מחאה נגד התוכנית ותמיכה בהנהגה הפלסטינית, ונשאו ארון קבורה עם תמונותיהם של טראמפ, נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ.