אביו של אמיר אבו לאבן, שדרס למוות את איתי מרגי בן ה-8 ביום כיפור האחרון, התראיין בתכניתם של גלעד שלום ודורון הרמן ב-103FM בנוגע לאישומים כלפי בנו, וסירב לקחת אחריות. "אני חושב שמתנכלים לבן שלי בגלל מוצאו. הוא מצטער על מה שקרה, אך התאונה היא באחריות ההורים, משום שלא שמרו על הילד. אמרתי לאחר התאונה שהייתי הולך ומתנצל בפני ההורים, אבל מבחינתי הם הזניחו ולא השגיחו על הילד, סמכו על זה שזה יום כיפור", אמר אבו לאבן. 

"מה זה אומר מעצר בית? הוא בתוך הבית, לא יכול לצאת החוצה או שיש לו שעות שהוא כן יכול לצאת?"

"יש לו שעתיים, משש עד שמונה".

"הוא מתבייש במעשיו?"

"הוא מצטער על מה שקרה".

"מה אתה, בתור אבא שלו שחינכת וגידלת אותו, חושב על כך שהוא לכאורה הולך ומחלק סמים לכל מיני אנשים ביום כיפור, ודורס ילד? זה משהו שמפריע לך בתור אבא?"

 "מאיפה הבאת הדברים האלה שהוא מוכר סמים, תפסת אותו מוכר סמים? זה היה לשימוש עצמי"

אנחנו רוצים לדעת  מה מצבו. האם הוא קם בבוקר עם חיוך? מבסוט שהוא לא במעצר? מבסוט שהחוק הישראלי מאפשר למי שדורס ילד בן 8 לצאת למעצר בית?"

"לא, מה מבסוט, הוא אומר לי שנמאס לו להיות בבית, הוא רוצה שישפטו אותו ושיסיים. הוא רוצה לעבוד".

"הוא טוען שהוא חף מפשע בעצם?"

"אני לא יודע מה להגיד לך, הוא נסע בירוק, אמנם ביום כיפור, אבל אז מה, ביום כיפור מותר לנסוע. מה יקרה אם עוד שנה, איזה יהודי יתעצבן על ההורים שלו, יעלה לאוטו וידרוס 4-3 יהודים, מה יעשו לו"? לעומת זאת אם זה היה ערבי שנדרס. כל מי שנדרס בלוד - לא היו עושים מזה רעש". 

"אם אתה תסתכל על אמצעי התקשורת הערביים, אתה תראה חשיפה מוגברת לסיפור של הבן שלך. אתה חושב שמדובר פה בעניין מגזרי? שמתנקמים בו כי הוא ערבי?"

"כן, החוק אומר שמותר לנסוע בכיפור, הוא נסע בירוק, לילד בן 8 אסור לנסוע באופניים לבד, זו אשמת ההורים שלו שלא שמרו עליו".

אתה אמרת עכשיו שההורים של הילד בן ה-8 הם האשמים בתאונה של בנם? שהילד שלך נסע עם קוקאין ביום כיפור, באמצע כביש שיש בו ילדים שרוכבים, וכולם יודעים שיש ילדים שרוכבים על אופניים, ואתה מעז בתעוזתך להאשים את ההורים שלו? איפה הכבוד למת?" 

"לא לא, תקשיב - אמרתי לעיתונאים מחוץ לבית המשפט, שאני גם מוכן ללכת להורים שלו ולהתנצל, ואני מצטער על מה שקרה. לא יודע מה להגיד לך. אני מאשים אותם שהם הזניחו, הם סמכו על זה שזה יום כיפור, אני יודע, אבל יש קצת אשמה להורים, אבל זה לא אומר שאמיר נקי מזה שהוא דרס אותו. אני לא יודע מה להגיד לך, אני מצטער על מה שקרה". 

"ואתה אומר שהוא לא נסע לבצע עסקאות סמים, אז מה הוא עשה בתל אביב באותו היום?"

 "אני לא הייתי איתו, לא יודע. אני לא יכול להגיד לך כלום". 

איך מקבלים את זה בחברה הערבית? 

"לא טוב. אצלנו לפי הדת, דם של נשמה שמתה, זה לא מקובל עלינו, זה אסור. אנחנו אנשים מאמינים. זה קשה לי. את האמת, בכיתי על הילד הרבה".