שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הערב (חמישי) במהלך ישיבה של הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות כי לא יאפשרו כניסת טיסות מסין לישראל. "קיבלנו כמה החלטות, אנחנו לא מאפשרים לטיסות מסין להכנס לארץ עד הודעה חדשה. נבדוק גם את מי שמגיע מסין דרך מדינות אחרות והם יישלחו לבידוד של שבועיים בבית", הסביר.

הפסקת הטיסות בין סין לישראל, מחשש להתפשטות נגיף הקורונה, עלולה לגרום לשיבושים קשים גם בארץ. על פי ההערכות, צפויים עיכוביים משמעותיים בהגעת חבילות שהוזמנו בסין.

בנוסף, אם איסור הטיסות יימשך, ייתכנו עיכובים נוספים בלוח הזמנים של עבודות "הקו האדום" של הרכבת הקלה. זאת, מאחר ומאות סינים המועסקים בפרוייקט לא יוכלו להגיע לארץ.  גם בענף הבנייה חוששים מאיסור הטיסות. זאת, לנוכח עיכוב אפשרי בהגעתם של מאות פועלי בניין מסין.

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות הפעיל לראשונה את הסמכות המקנה לו לכפות אשפוז בתנאי בידוד על מטופלים עם חשש לתחלואה בנגיף הקורונה. מדובר בצעירה בת 25 שהגיעה לבית החולים שיבא בתל השומר עם תסמינים המזוהים עם המחלה, ונלקחה ממנה דגימת דם למעבדה. מעט לאחר השעה 10 בבוקר, כיוון שלא רצתה להיכנס לבידוד הופעל צו בכפייה.

יוזכר שביום שני חתם שר הבריאות יעקב ליצמן על צו פקודת בריאות העם להרחיב את סמכויות המשרד עם התמודדות עם הקורונה, כשאחת הנגזרות לכך היא מתן סמכות לאשפז בכפייה בתנאי בידוד חולים בקורונה. לפי הצו, ניתו להחזיק את המטופלת בבידוד כפוי שמונה שעות או עד להחלטה אחרת של ד"ר רבקה שפר, רופאת מחוז תל אביב (החתומה על המסמך). מדובר בחדר בידוד נשימתי עם לחץ שלילי. הצו מסמיך גם את מנהל חדר המיון להציב שומר מחוץ לחדרה, שימנע את יציאתה. כפי שנכתב, "הוראה זו לבידוד ניתנת לאחר שהוברר כי לא קיימת אפשרויות אחרות למנוע סכנה לבריאות הציבור".

איגוד רופאי בריאות הציבור של הר"י גיבה אתמול את הצעד של משרד הבריאות: "במיוחד בשלב הזה יש מקום להפעיל סמכות לצורך הגנה על בריאות הציבור ולנקוט בצעדים מחמירים למניעת התפשטות המחלה. על הדרג הפוליטי לגבות את הדרג המקצועי ולאפשר קבלת החלטות בראש ובראשונה על בסיס שיקולי בריאות הציבור.  בשלב זה יש לשקול בחיוב צעדים חריגים כדוגמת צמצום הגעת אנשים מאיזורים נגועים,  זיהוי מוקדם של כל הנכנסים לישראל אשר שהו באיזור נגוע בתקופה האחרונה, הדרכתם לאיתור מוקדם של סימני מחלה ושמירה על כללים למניעת התפשטות,  ופיקוח מתאים על יישום ההנחיות. יש לבודד מקרים חשודים למחלה ובמידת הצורך לעשות זאת בכפיה, בהתאם לסמכויות רופאי בריאות הציבור. הגעת אנשים חולים בנגיף לישראל היא כנראה בלתי נמנעת, אבל בידינו למנוע ולצמצם את התפשטות הנגיף בישראל".