בורסות העולם ממשיכות לעקוב אחר התפשטות נגיף הקורונה. בבתי השקעות בוול סטריט מנסים לשמור על אופטימיות. לפי הערכות האנליסטים, לאירועים בתחום הבריאות (בדרך כלל) השפעה זמנית על השווקים. וכן, ההשפעה הכלכלית אומנם קיימת, אך לרוב הינה בעלת אופי מקומי. בוול סטריט מאמינים כי בסופו של דבר עונת הדוחות תהווה פרמטר חשוב יותר בהחלטת המשקיעים. 

אפל מפתיעה לטובה

המשקיעים עקבו השבוע אחר דוחות חברות הטכנולוגיה. אפל הפתיעה את האנליסטים עם גידול של 9% בהכנסות, שהסתכמו ב־92 מיליארד דולר, תוך שהיא מציגה מכירות חזקות של מכשירי האייפון החדשים. אומנם בתחום השירותים ההכנסות הסתכמו ב־12.7 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 13.1 מיליארד דולר, אך לעומתם אפל הציגה גם גידול של 37% בהכנסות של פעילות המכשירים הלבישים.

צוברים חובות

לפי הערכות הקונגרס, הגירעון הפיסקאלי של ארה"ב צפוי לחרוג בשנה הפיסקאלית הנוכחית מעל לרף טריליון דולר, זאת לראשונה מאז 2012. בשנים 2021 עד 2030 הגירעון התקציבי צפוי לעמוד על ממוצע של 1.3 טריליון דולר - עלייה מ־4.6% ל־5.4%. בנוסף, עד סוף 2030 נטל החוב צפוי להגיע ל־ 98% מהתוצר - הגבוה מאז סוף מלחמת העולם השנייה.

אור ירוק לוואווי

בריטניה החליטה לאפשר לענקית הטלקום הסינית וואווי להיות מעורבת בפיתוח טכנולוגיית G5. ההחלטה התקבלה על אף אזהרתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הפסקת שיתוף הפעולה המודיעיני בין ארה"ב לבריטניה במידה שוואוי אכן תקבל את האישור. בריטניה, מצדה, הבטיחה שמדובר בשיתופי פעולה בתחומים לא רגישים ביטחונית. כרגע, אריקסון ונוקיה הן שתי החלופות היחידות לוואווי.

איטליה מדאיגה את קרן המטבע

בקרן המטבע הבינלאומית מודאגים מצבירת החובות של איטליה. לטענת הכלכלנים, תשלומי הריבית גדלים מהר יותר מהתוצר, מה שמחייב את הממשלה להגדיל את גיוסי האג"ח ולצמצם השקעות. בקרן מציינים כי נטל החוב כבר עומד על 135% מהתוצר וכל זעזוע פנימי או חיצוני עלול להאיץ את צבירתו. על פי הקרן, כדי לפתור את הבעיה על הממשלה לבצע ליברליזציה של שוק העבודה ולהגביר תחרות. 

גרמניה במסלול חיובי

ממשלת גרמניה העלתה את תחזית הצמיחה ל־2020 ל־1.1%, מ־1%, זאת אחרי צמיחה אנמית של 0.6% ב־2019, החלשה ביותר מאז 2013. בגרמניה מאמינים כי המשבר בענף הרכב וחולשת ענפים נוספים בתעשייה הגיע לקיצו. קובעי המדיניות סבורים כי השקעות בדיגיטציה וטיפול בבעיות האקלים ישמרו על התחרותיות.