בהלת הקורונה: 46 קורבנות ביממה, מצב חירום בארה"ב וגם בישראל נערכים
בעוד וירוס הקורונה ממשיך להתפשט לעוד ועוד מדינות, מספר הנדבקים עלה היום (שבת) ל-11,791 בני אדם. 259 סינים מתו עד כה בעקבות הנגיף, כשאתמול בלבד מתו 46 בני אדם ואותרו מעל ל-2,102 חולים חדשים בסין. מספר הנדבקים כבר עקף את זה שנרשם במהלך התפרצות מחלת ה-SARS בסין, בשנים 2002-2003. 

בתוך כך, אמש הכריז הממשל האמריקני על מצב חירום רפואי ברחבי ארה"ב. בהמשך דיווחה רשת CNBC כי בקליפורניה זוהה מקרה שביעי של הידבקות בווירוס הקטלני. מזכיר הבריאות אלכס אזר הודיע כי תיאסר כניסתם של אזרחים זרים שביקרו בסין ב-14 הימים שקדמו להגעתם לארה"ב.

גם בישראל לא נשארים אדישים, ולפי החלטת שר הבריאות יעקב ליצמן - לא תתאפשר כניסת טיסות מסין. לאחר דיון הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות, מסר ליצמן כי "לא נאפשר לטיסות מסין להיכנס לארץ עד הודעה חדשה. נבדוק את המגיעים מסין גם דרך מדינות אחרות, ונשלח אותם לבידוד למשך שבועיים בבית".

לידיעה המלאה


בהלת וירוס הקורונה (צילום: Lehtikuva/Tarmo Lehtosalo via REUTERS)

הליגה הערבית דחתה את תכנית טראמפ: "נתייצב לצד הפלסטינים"
שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי הודיע היום (שבת) בתום כינוס החירום של הליגה הערבית, כי הארגון "עומד לצד העם הפלסטיני לאחר ההכרזה על עסקת המאה ודוחה אותה". אל-מאלכי הודיע עוד, כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יציג במועצת הביטחון של האו"ם ב-11 בפברואר הקרוב, תוכנית שלום חלופית, במקום תוכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדבריו, "היוזמה הערבית היא תוכנית השלום המינימלית של מדינות ערב".

בהודעה הסופית של הליגה נאמר כי מדינות ערב מדגישות את מרכזיותה של הסוגייה הפלסטינית, לצד עצם זאת שירושלים המזרחית הכבושה היא ערבית ובירתה של פלסטין. עוד נכתב כי "למדינת פלסטין יש זכות על כל האדמות הכבושות משנת 1967, בכלל זה מזרח ירושלים והמרחב הימי של האזור הזה כולל גם משאבי הטבע והגבולות עם מדינות שכנות".

לידיעה המלאה

כינוס הליגה הערבית בקהיר (צילום: רויטרס)

ערב מתוח בעוטף: שתי אזעקות צבע אדום, צה"ל תקף ברצועה
אמש נשמעה אזעקת צבע אדום בקיבוצים סופה וניר יצחק בעוטף עזה. זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כשעתיים לאחר מכן, אזעקה נוספת נשמעה בשדרות וביישובי עוטף עזה: איבים, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, אור הנר, ארז. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת שנורתה מהרצועה.

בתגובה להמשך הירי, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו נמנים מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע, המשמשים את הזרוע הצבאית של חמאס. מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור הפלסטיני.

לידיעה המלאה

 


ירי רקטות מרצועת עזה (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90) 

אחרי 47 שנים: בריטניה נפרדת מהאיחוד האירופי
בריטניה הגדולה כבר אינה חלק מהאיחוד האירופי. 47 שנה אחרי שהצטרפה לאיחוד האירופי, ויותר משלוש שנים וחצי אחרי משאל העם שתוצאותיו הדהימו את העולם, דגלי האיחוד וסמליו הוסרו מעל כל המוסדות הרשמיים והנציגויות הדיפלומטיות ברחבי העולם וליד ארמון בקינגהאם.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, ממובילי הקמפיין למען הברקזיט במשאל העם ב־2016, קיים היום ישיבת ממשלה בצפון אנגליה, ועם העזיבה הרשמית הלילה יישא נאום לאומה על העתיד שהוא צופה לבריטניה כעת, אחרי הברקזיט.

לידיעה המלאה 


דאונינג 10, מעונו של ראש ממשלת בריטניה, מואר בצבעי הדגל (צילום: רויטרס)
 
פרץ: "נתניהו עושה מו"מ עם עצמו"; ליברמן: "עסקת המאה - תוכנית מילוט"
יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח״כ עמיר פרץ, התארח הבוקר (שבת) בשבתרבות בתל אביב בהנחיית נורית קנטי ותקף את ראש הממשלה: ״נתניהו תוקף את אבו מאזן על דבריו ומכיל את סינואר על טיליו, אני מעדיף ירי של מילים מאשר ירי של טילים. חידוש התהליך המדיני לשלום עם הרשות הפלסטינית על בסיס חזון שתי המדינות לשני עמים היא הדרך היחידה לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית בגבולות בטוחים. מוכרחים לנהל הידברות מתוך תפיסה איזורית כדי לבנות ציר שלנו, עם מדינות ערב המתונות מול הציר הקיצוני בהנהגת איראן״.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר היום באירוע שבת אקטואליה ברמת גן: "מבחינת נתניהו תוכנית טראמפ זו תוכנית מילוט מהבעיות האמיתיות העומדות על סדר היום: קריסת מערכת הבריאות, הגירעון בתקציב, הכפייה הדתית והכניעה לחמאס. ההצבעה ב-2 במרץ היא לא הכרעה בין גנץ לנתניהו - היא הכרעה בנושא אחד: סדר עדיפויות נכון של הממשלה הבאה. זאת הכרעה בין שתי אלטרנטיבות: בין משרד הבריאות וחיילים לבין ישיבות ואברכים".

לידיעה המלאה


עמיר פרץ. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90